2012/13 õppeaasta kevadsemestril õppeaine loogika ja algoritmiteooria deklareerinud tudengite esitatud petitsioonis juhiti tähelepanu õppejõud Peeter Lorentsi õpetamisalase tegevusele. Petitsiooni allkirjastas 73 tudengit.

Tudengid heitsid Lorentsile ette hilinemist, õppematerjalide kättesaadavust, aines kasutatavaid hindamis- ja õpetamismeetodeid. Lorents omakorda süüdistab tudengeid hariduspettuses.

"IT Kolledž tänab tudengeid olulisele õpetamisvaldkonna probleemkohale tähelepanu juhtimise eest ja teeb kõik endast oleneva osapooli rahuldava lahenduseni jõudmisel, arvestades nii probleemi teravat esilekerkimist kui ka asjaolu, et Peeter Lorentsi näol on tegemist staažika õppejõu ja hinnatud spetsialistiga," vahendas kolledži vastust IT Kolledži turundusjuht Marje Meenov.

Meenovi sõnul on lähiajale kavandatud tudengite esitatud informatsiooni täpsustamine ja kohtumine üliõpilaste esindajaga ja õppejõu poolse selgituse küsimine.

"Kolledž analüüsib loogika ja algoritmiteooria õppeaines rakendatavaid õpetamis- ja hindamismeetodeid ning sätestatud lävendit positiivse tulemuse saamiseks," ütles Meenov.

Ta lisas selgituseks, et lävend väljundipõhise hindamise rakendamisel ei ole tingimata 51 protsenti, sest lävendikriteeriumid sätestab aine õppejõud arvestades kõrgharidusstandardist ja õppekava õpiväljunditest tulenevaid nõudeid.

Õppejõud on kohustatud järgima põhimõtet, et lävendikriteeriumist madalam tulemus soorituseks ei kvalifitseeru.

Eraldi tähelepanu vajab IT Kolledži teatel informatsiooni kättesaadavuse teema. Meenov selgitas, et õppejõul on õigus kasutada õppetöö läbiviimisel vajadusel oma asendajana assistenti, kuid kindlasti ei vabanda see väidetavaid hilinemisi ja kommunikatsioonihäireid, mida tudengid Lorentsile ette heitsid.

Õppematerjalide puudumise väitega ei saa kolledž Meenovi sõnul nõustuda, kuna kõnealune õppejõud on avaldanud mitmeid erialaseid raamatuid, mis on ühtlasi õppekirjandusena kasutusel.

Tudengite pakutud lahendusettepanekute osas teeb kolledž otsuse ja teavitab osapooli sellest hiljemalt enne uue õppeaasta algust.

Petturlust esineb rohkem esimesel kursusel

Kolledži kogemustele toetudes öisas Meenov, et akadeemiline petturlus esineb pigem esimesel kursusel, kus õppuritel pole veel väljakujunenud õpioskused ja hoiakud.

"Tegeleme selle probleemiga pidevalt. Uuendasime kevadsemestril üliõpilaste eetikakoodeksit, mille kohaselt tudengid kohustuvad järgima akadeemilisi tavasid, sealhulgas vältima loomevargust," ütles Meenov.

Kolledžil on vastavalt õppekorralduseeskirjale õigus akadeemilisi tavasid rikkunud tudengit karistada. On kaardistatud protsess, mis juhendab õppejõude käituma akadeemilise tava rikkumise tuvastamisel, tõi Meenov välja kasutusele võetud meetmed.

Teisel ja kolmandal kursusel, erialaainetes on IT Kolledžis võimalik rakendada personaalsemat lähenemist, kasutades individuaalseid ülesandeid ja suulisi teadmiste kontrolli meetodeid. IT Kolledž teeb omaltpoolt kõik, et vältida akadeemiliste tavade rikkumisi.