Sama ettepaneku on teinud ka linnavolikogu tarbijakaitsekomisjon, mille aga transpordivaldkonna abilinnapea Jaanus Mutli tagasi lükkas.

“Tallinlased, kes elavad kaugel kesklinnast, ei saa täiel määral osaleda Tallinna kultuurielus, sest ürituse hiline lõpp tähendab nende jaoks kas jalgsiminekut või mitte just meeldivaid elamusi taksodes,” ütles Isamaa ja Res Publica Liidu fraktsiooni esimees Matti Tarum. “Ja kui veel taksoraha napib, siis tulebki läbi öise linna kodu poole vantsida ning loota, et pimedas mõne kuritegeliku kambaga kokku ei satu.”

Tarum märkis, et ideaalis võiks igasse elamupiirkonda käia reedel vastu laupäeva ja laupäeval vastu pühapäeva ööliin, mis töötaks kella kolmeni intervalliga 60 minutit väljumistega igal täistunnil kesklinnast.

„Küll aga mõistame, kui tähtis ja samas ressursimahukas on ülekoormatud liinide tihendamine tipptundidel, harva käivate liinide intensiivistamine ja liinide avamine uutesse elamupiirkondadesse,” sõnas Tarum. „Seepärast tuleb ööbusse veel oodata, kuid nädalavahetuste õhtutel enimkasutatavatele liinidele ühe-kahe väljumise lisamine ei tohiks Tallinnale küll üle jõu käia.”

Tarum avaldas lootust, et abilinnapea Mutli loobub oma senisest tarbijavaenulikust hoiakust ja asub IRLi algatust toetama. „Seni on Mutli soovitanud öö peale jäänud linlastele takso kasutamist,” märkis Tarum. „Seda on hoolivust deklareeriva linnavalitsuse liikme suust imelik kuulda, aga võib olla põhjendatav teatud kollaste taksode ilmumisega linnapilti.”

IRLi Tallinna linnavolikogu fraktsioon rõhutab, et avalikud teenused peavad käima ühte sammu inimeste soovide, vajaduste ja harjumustega. Et on olemas nõudlus busside, trammide ja trollide järele ka pärast südaööd — eriti noorte hulgas — on linnavõimu kohus pakkuda inimestele võimalust saada kodule lähemale turvaliselt ja taskukohaselt.