“Ideaalis võiks igasse elamupiirkonda sõita reedel vastu laupäeva ja laupäeval vastu pühapäeva ööliin, mis töötaks kella kolmeni väljumistega igal täistunnil kesklinnast,” lausus IRL fraktsiooni liige Siim Kabrits pressiesindaja vahendusel.

“Et aga linnaeelarve on väga raskes seisus, oleks suur asi juba see, kui tallinlane saaks bussi, trammi või trolliga kodu lähedale senisest tund aega hiljem. Kindlasti on aga ülekohtune nõuda näiteks üliõpilaselt, et tema õhtu peaks nädalavahetusel lõppema kell kolmveerand kaksteist, kuna siis läheb viimane buss,” lisas Kabrits.

IRL fraktsiooni ja volikogu tarbijakaitsekomisjoni soovil viis linnavalitsus möödunud aasta novembris-detsembris läbi ööliinide pilootprojekti, mille tulemuslikkust oli sunnitud möönma isegi hilise ühistranspordi suhtes seni tõrjuvalt meelestatud Jaanus Mutli.

IRL usub, et abilinnapea Aas viib Mutli poolelijäänud töö lõpule — seda enam, et nüüdseks on sõidukites olemas reisisaatjad, mis lahendab paljuräägitud korra tagamise küsimuse.

“Paljud reisisaatjad on täies elujõus mehed, kes tunneksid kindlasti heameelt selle üle, kui saaksid turvalisuse tagajatena kaaslinlastele kuidagi kasulikud olla,” ütles Kabrits. “Need mehed suudaksid ainuüksi oma kohalviibimisega ja vajadusel ka sekkudes võimalikud huligaansused ära hoida. Rahul oleksid nii reisisaatjad, kelle töö saab ometi mingigi mõtte, kui noored tallinlased, kes ei pea koju jõudmiseks võtma ette ohtlikke jalgsimatku läbi öise linna.”