Sellele viitasid autost leitud taksojuhi eesnimega visiitkaardid ja takso hinnakiri, teatas TV 3 Seitsmesed Uudised.

Autot juhtinud 55-aastane Narva elanik Viktor Rauzhin oli taksojuht kuni 2000. aasta detsembrikuuni, mil lõppes tema taksoteenindusluba.

Õnnetuse põhjustanud autos oli visiitkaart Viktori nimele, mis näitas, et tegu olevat justkui olnud Narva taksokeskuse taksojuhiga. Visiitkaardil oli aga taksokeskuse numbri asemel vaid Viktori enda mobiiltelefoninumber.

Narva taksokeskusest kinnitati Seitsmestele Uudistele, et autoõnnetuse põhjustanud Rauzhin ei sõida nende firma sildi all juba aastaid. Sama kinnitati ka Narva linna transpordiosakonnast.

Narva linnavalitsuse transpordispetsialist Mihhail Kulakovi sõnul lõppes Rauzhini taksoteenindusluba juba üle kahe aastat tagasi.

Õnnetuspaiga üle vaadanud Lääne-Viru politseiprefektuuri töötajate sõnul ei ole praegu võimalik öelda kas tegu oli piraattaksoga või mitte, kuid seda versiooni ei peeta võimatuks.

Tallinna liikluspolitsei juhtivinspektor Indrek Sirk ütles Seitsmestes Uudistes, et piraattakso versiooni kontrollib politsei tõsiselt.

Hukkunutest olid neli Narva ja üks Sillamäe elanik. Narva Eesti gümnaasiumi 12. klassi õpilased Grete ja Miret asutasid end reede hommikul teele Tallinnasse, et osaleda doonorluse seminaril.

Nende klassikaaslane kes alguses ka ise pidi konverentsile sõitma kinnitas Seitsmestele Uudistele, et tüdrukud plaanisid Tallinnasse sõita bussiga ning seetõttu on ka arusaamatu nende sattumine autoavariisse. Narva Eesti Gümnaasiumi lõpuklassis õppiv Grete oli Narva abilinnapea Reet Välja tütar.

Klassikaaslaste kinnituste kohaselt oleks Grete kevadel lõpetanud kooli kindlasti kuldmedaliga.

Eelmine suur litsentsita taksojuhi põhjustatud õnnetus toimus Tallinna-Tartu maanteel ligi kolme aasta eest. Toona hukkus õnnetuses neli inimest.

Õnnetus juhtus kell 7.35 Tallinna-Narva maantee 75. kilomeetril Aaspere ja Haljala vahelisel teelõigul, kus sõiduauto Toyota Camry põrkas kokku merekonteinerit vedanud veoautoga DAF. Veoki roolis olnud 47-aastane Alexander pääses vigastusteta.

Sirk ütles, et ilmselt põhjustas avarii Toyota juhi vale juhtimisvõte. “Ilmselgelt oli Toyota kaotanud juhitavuse, mida näitas see, et auto oli vastassuunavöödnis ja külg ees,” ütles ta.

Lääne-Viru liikluspolitsei komissari Lembit Kalda sõnul asus Narva poolt sõitnud Toyota tegema ees liikunud veokist möödasõitu, kuid seni teadmata asjaoludel kaotas auto juhitavuse ja paiskus külg ees otsa vastu tulnud veoautole.

“Veoauto sõitis Toyotale küljelt peale ja nii libisesid autod ligi sada meetrit edasi. Sõiduauto roolis olnud mees ja kaasreisijatena sõidukis olnud neli naist hukkusid kokkupõrke tagajärjel silmapilkselt,” ütles Kalda BNS-ile.

Tema sõnul kiilus Toyota veoki alla kinni ning sõiduautos olnud purustatud surnukehi ei õnnestunud päästjatel ligi poolteist tundi vrakist kätte saada.

“Kuna nii Toyota kui hukkunud olid tundmatuseni moondunud, ei ole esialgse vaatluse põhjal võimalik öelda, kas sõiduautos olnud inimesed võisid olla alkoholijoobes. Samuti ei ole võimalik öelda, kas Toyota reisijatel olid turvavööd kinnitatud,” ütles Kalda.

Tema sõnul on politsei kindel vaid selles, et Toyota roolis oli meesterahvas ning et veoki juht oli kaine.

Veoki juhi sõnul oli Toyota vastassuunas liikunud veoautost möödasõidul ning kaldus teele risti. Mees kinnitas, et kõik toimus väga kiiresti ja kokkupõrget vältida oli võimatu.

Kalda sõnul on veoki juht šokis ning sündmuskohale saabunud meedikud tegid talle rahustava süsti. Politsei pakkus mehele ka võimalust saada abi psühholoogilt, kuid sellest mees kategooriliselt keeldus.

Politsei andmetel juhtus õnnetus teelõigul, kuhu oli suvel pandnud uus teekate. “Tegemist on nõndanimetatud sileda pindamata asfaldiga, samuti oli hommikul tee suhteliselt libe,” ütles Kalda.

Viimati toimusid Eestis vähemalt viis inimelu nõudnud liiklusõnnetused 1996. aastal, kui augustis hukkus Tartumaal kahe sõiduauto kokkupõrkes viis inimest ja sama aasta sügisel Jõgevamaal Palal, kui veoki ja bussi kokkupõrkes said surma kaheksa last.