Liiklusjurist Indrek Sirk kinnitas Kuku raadio hommikuprogrammile “Ärataja” antud intervjuus, et uus liiklusseadus võeti vastu uisapäisa. Sirk kinnitas, et seaduse teavitustööd hakkas tegema mitte riik, vaid meedia, seda ka mitte kohe vahetult pärast seaduse vastuvõtmist, vaid alles tänavu septembris ja oktoobris. Riigi ametkonnad on võtnud enda peale teavitustöö alles praegu.

Sirk meenutas Kuku raadio intervjuus, et uue liiklusseaduse väljatöötamist alustati juba 2003. aastal, parlamenti jõudis see alles 2007. aastal ja vastu võeti tänavu juunis, mil otsustati, et see jõustub pool aastat hiljem, et kõigil jääks aega seadusega harjuda. 

Sirk ütles, et liiklusseaduse jõustumisele on antud pidevalt aina uusi ja uusi tähtaegu, mis tekitab ühiskonnas palju vastukaja, sest muudetakse selliseid õigusnorme, millega kõik inimesed on harjunud juba aastakümneid.

Sirgi sõnul näevad erinevaid ühiskonnagrupid ja huvigrupid uues liiklusseaduses probleeme täiesti erinevates kohtades ja see tõstatab küsimuse, kas meil uut seadust on üldse vaja. Sirgi sõnul oleks liiklusnõudeid pidanud korrigeerima hakkama hoopis samm-sammult, erinevate valdkondade kaupa.

Sirgi sõnul võib väita seda, et ühelgi teisel seadusel ei ole meie igapäeva elule nii suurt mõju kui liiklusseadusel ja mitte ühtegi teist seadust ei ole tegelikult aastaid nii põhjalikult muudetud kui liiklusseadust.

Liiklusjurist rõhutas, et tegelikult on liiklusseaduse koostajad unustanud ära selle, et liiklus ja sõidukid ei pruugi olla alati võrdusmärgiga. “Me ei tohi unustada ära seda, et enne kui inimene teele jõuab, peab ta saama mingi elementaarse sõidukogemuse ka väljaspool teid, sest teed ei ole õppimiskoht,” ütles Sirk Kukule.

Parlamendi majanduskomisjon toetas eile ettepanekut lükata poole aasta võrra edasi uue liiklusseaduse jõustumine.

Majanduskomisjoni reformierakondlasest esimees Urmas Klaas ütles BNS-ile, et komisjon toetas ettepanekut, mille kohaselt hakkab uus liiklusseadus kehtima 1. jaanuari asemel tuleva aasta 1. juulil.