„Üksikute kaebuste kohta mul andmed puuduvad, need on iga asutuse sisemine asi ja lahendatakse seesmiselt,“ tõdes Sultsmann, kelle juhitav ühendus koondab ligi 40 statsionaarse hooldusravi osutajat.

Sultsmann tõdes, et personalist sõltub hooldusravil oleva patsiendi väärikuse austamine ja tema võimalus väärikalt surra.

„Patsiendi ja tema lähedaste ootused personali osas on üldjuhul mõistlikud,“ selgitas ta. „Probleemid tekivad kommunikatsioonihäirete korral: patsiendile ja tema lähedastele ei anta neile mõistetaval viisil ja piisavalt infot või ei arvesta personal patsiendi kognitiivsete võimetega, näiteks eakate dementsusega.“

Sultsmann leiab, et hooldusravi peaks kindlasti olema paremini korraldatud kui täna. Millised on tänased põhiprobleemid ja mis on mõned toimivad lahendused neile, loe Delfi arvamusrubriigist.