Projekti ei pea õnnestumiseks ka Eesti päritolu linnateadlane, Harvardi ülikooli juures dotsendina töötav Andres Sevtšuk, kellega Eesti Päevaleht eelmisel reedel Reidi tee teemal vestles.

Sevtšuk leiab, et praegune kavand jätaks teostamata Kadrioru ja sadama vahele jääva piirkonna väga suured võimalused, sest keskendub vaid liikluse korraldamisele, mitte ei vaatle seda kesklinna osa ühe tervikuna.

"Osa detailplaneeringuid, mis olid juba varem Reidi tee äärde tehtud - üks ostukeskus ja sinkavonkalised elamud, mis lõuna pool tänavaga ei suhestu - pole kahjuks kesklinna hõnguga. Praegune Reidi tee projekt keskendub liialt liiklusele. Pole tehtud arvestatavaid uuringuid jala käidavusest, jalakäijate sihtpunktidest ega hoonestusest, mis sinna võiks tekkida, vaid on mõõdetud liiklusvoogusid, mis oli teede planeerimise standardprotseduur 1980-ndatel. Praegune projekt tuleks peatada ja alustada uuesti. Euroopa raha selle tee jaoks on kättesaadav veel järgmised kuus aastat - meil on aega, et luua hea asi," rääkis Sevtšuk.

Kuigi Tallinna abilinnapea Taavi Aas on kinnitanud, et jätkatakse praeguse projektiga ja kopp lüüakse maasse juba sel sügisel, soovitab linnateadlane tee-ehitusega mitte kiirustada.

"Ideaalse stsenaariumi korral peatataks praegune Reidi tee projekt ja moodustataks uus komisjon, kus on esindatud linnavalitsus, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, insenerid ja liikluse asjatundjad, ühiskondlikud huvigrupid, maastikuarhitektid, planeerijad ja arhitektid. Komisjon peaks olema tasakaalus ja komisjoni eesmärk oleks tellida uus lahendus ja koostöös pakkujaga töötada välja uus kujundus," räägib Sevtšuk, kes ei arva, et linnavalitsuse poolt värvatud projekteerimisfirma K-Projekt võiks kaasaegse kavandiga hakkama saada.

"K-Projekt tegeleb 1980-ndate stiilis linnaplaneerimisega, mille puhul arvatakse, et liiklust suudetakse vähendada teede suurendamisega. Selle kohta on ka tabav ütlus: ummikute lahendamine suuremate teede abil on sama kui ülekaalulisuse lahendamine kummist püksirihmaga. Suuremad teed kasvatavad perspektiivis nõudlust, isegi kui alguses tuleb autodele ruumi juurde."

Loe pikemalt juba homsest Eesti Päevalehest!