Septembris Saksa autoklubi ADAC tehtud kokkupõrketest selgitas muu hulgas välja, et külgkokkupõrge kiirusel 48 kilomeetrit tunnis vigastaks tõsiselt Landwindi juhi pead ja kaela, sest auto küljekaitse pole piisav, kirjutab Postimees.

Landwinde Eestisse vahendava Premium Motorsi üks omanikke Jürgen Vesteri sõnul on tegemist ühe autoklubi arvamusega, kusjuures sel autoklubil pole tema teada ametlikku testitegemise õigust. Vester pakkus, et kogu probleemi põhjuseks on hoopis konkurentsivõitlus ja eurooplaste hirm hiinlaste odava konkurentsi ees.

Landwind hakkab Eestis maksma alla 300 000 krooni.

Autobild Eesti peatoimetaja Tõnu Tramm nimetab aga ADACit täiesti sõltumatuks autoklubiks, mis on Euroopas väga mõjuvõimas. “ADAC on kõige usaldusväärsem Euroopas, sealsed spetsialistid on sõltumatud.”

Tramm lisas samas, et samasuguse tulemuse saaksid tõenäoliselt paljud üheksakümnendatel toodetud autod, mida endiselt müüakse.

Eestis on sõlmitud juba kolm Landwindi liisimise eellepingut ning soovijaid on firma kinnitusel veelgi.

Landwindi odavat hinda seletas ta Hiina odava tööjõu, mitte turvanõuete eiramisega.

Võib aga juhtuda, et Landwindi soetanud inimesed ei saa sellest kaua rõõmu tunda, sest kui ARK autot liiklusregistrisse kanda ei lase, siis ei tohi sellega ringi sõita.

ARKis ühtegi Landwindi tüübitud ega registreeritud veel pole, sest autoregistrikeskusele on esitatud andmed vaid ühe Saksamaal registreeritud kasutatud Landwindi kohta.

Vester kinnitas , et kahe kuu pärast peaksid valmis saama Landwindi uuendatud mudelid ning seetõttu pole Premium Motors ka ARKile mingeid pabereid esitanud. Tema sõnul saab uus Landwindi mudel kindlasti vajaliku kinnituse, millega praegu tegeleb valmistajatehas koos Euroopa vastutavate organisatsioonidega.

“Tehas on kinnitanud, et CoC (Certificate of Conformity — ohutussertifikaat — toim) tuleb,” ütles Vester. Ta juhtis tähelepanu ka sellele, et mujal Euroopas on müüdud juba 750 Landwindi.

Andres Sootsi sõnul on see aga sama hea kui põrsa kotis müümine. “Mis saab siis, kui [autot] registrisse ei kanta, klient peaks teadma, mida ta saab,” lausus ta.