„Miks mitte,” küsis Põlluaas fakti täpsustava küsimuse peale vastu. „Ma ei saa aru, mis jaburat teemat te tahate jälle kunsti ja nende piltide asjus üles kiskuda. Mulle jääb sügavalt arusaamatuks, miks ei tohiks ma sisustada omaenda kabinetti omaenda ja abikaasa piltidega. On selles mingi probleem? Täiesti loomulik, et igaüks vaatab kunsti läbi oma silmade ja ta eelistab seda, mis talle meeldib. Ma ei näe selles midagi halba, ma ei näe selles isegi teemat, mida te püüate siin üles kiskuda.”

Henn Põlluaasa teos riigikogu esimehe kabinetis
Küsimusele, kas riigikogu esimehel kunsti alal ka mõni nõuandja on või kas ta kellegi käest selles asjas nõu küsis, vastas Põlluaas: „Ma olen ise ka kunsti asjus asjatundja. Olen seda õppinud, olen kunstimuuseumis teadusliku töötajana töötanud ja olen ka vabakutselise kunstnikuna töötanud, maalinäitustel osalenud.”

Peale enda ja oma naise teose on Põlluaasa kabinetis veel nähtaval ka Adamson-Ericu loodud „Põhjarannik”.

Riigikogu esimehe abi kabinetis asub Lepo Mikko „Sügis“, külaliste vastuvõturuumi seinal on Roman Nyman „Eesti talu motiiv“ ja Richard Uutma „Kaluriküla“. Esimehe abi kabinetti kaunistavadAnts Laikmaa „Bagero di Tiberio“ ja A. Jegorovi „Narva Jõesuu“.

Urmas Viigi teos, mis riigikogu esimehe ruumidest eemaldati
Riigikogu esimehe ruumidest äraviidud Urmas Viigi teostest oli juttu Põlluaasa Delfile antud intervjuus, milles ta ei osanud vastata küsimusele, kelle loomingu ta on eemaldada lasknud. „Jään vastuse võlgu, vastas ta sellekohasele küsimusele. „Kas see ei olnud mingi välismaalase töö. Ühel pildil olid valged inimesed reas, teisel mustanahalised. Need mõlemad viidi ära.”
Urmas Viigi teos, mis riigikogu esimehe ruumidest eemaldati

"Palju põnevam on minu meelest see, et kui EKRE sai endale fraktsiooniruumid ja siis nägime me Jevgeni Ossinovski kabinetis graafilist pilti, kus oli keskel suur svastika. Haakrist," rääkis Põlluaas. Mis teosega on tegu, seda Põlluaas ei teadnud, küll aga teadis ta, et „see ei olnud mingisugune kunstiliselt väärtuslik teos”. Tegemist oli Ruth Tulvingu graafilise lehega „Kollane sein“.

Seda, mismoodi Põlluaas arvustab kunstiteoseid, mille autorit ja pealkirja ta ei tea, saab vaadata siit. Täispikka saadet Henn Põlluaasaga saab vaadata siit.