Haukanõmm: puuetega laste vanematelt selliste arvete nõudmine ei ole reaalne

 (14)
Riigikogu avaistung 30.03.2015
Monika HaukanõmmFoto: Ilmar Saabas

Paljud puuetega laste vanemad said eile abivahendite rendi eest senisest kordades suurema arve. Sotsiaalministeerium näitab näpuga OÜ Invaru poole, kes omakorda ütleb, et nemad on lihtsalt süsteemi ohvrid.

Eesti Puuetega Inimeste Koja esimehe Monika Haukanõmme hinnangul ei ole seesugune tegutsemisviis sobiv mitte ühegi riigi jaoks. "See ei ole vastuvõetav. Riik ei saa võtta neilt, kes on kõige haavatavamad ehk praegusel hetkel puuetega lastelt. Hakata vanematelt nõudma selliseid arveid - see ei ole reaalne!" sõnas Haukanõmm Tallinna Televisiooni uudistesaatele "TÄNA".

Sotsiaalministeeriumi sõnul ei ole nemad vastutavad rendihindade tõusu eest. Ministeeriumi sõnul on probleem vaid ühe ning suurima abivahendite rendifirmaga Invaru OÜ-ga. Ent lapsevanemad, kes eile Invaru poole oma mures pöördusid väidavad, et Invaru sõnul on ka nemad süsteemi ohvrid ning nende hinnamuutused on määranud sotsiaalkindlustusamet.

Haukanõmme sõnul on ta suhelnud tänase päeva jooksul juba mitmete puuetega laste vanematega, kes on öelnud, et on uutest abivahendite rendihindadest tingituna sunnitud vajalikud vahendid tagastama. Eile hilisõhtul tegid lapsevanemad pöördumise ka õiguskantslerile, et saada selgust, kas uus määrus on seaduspärane ning kuidas tuleks antud olukorras edasi toimida.

Sotsiaalminister Margus Tsahkna ütles tänases teates, et lapsevanemad senisest suuremaid arveid tasuma ei pea ja neil tuleks pöörduda sotsiaalkindlustusameti poole, kes peab selle segaduse kiiremas korras lahendama. Minister rõhutas, et abivahendite eelarve suurenes 2,4 miljoni euro võrra, nii et hinnad peaksid valikuvõimaluste tekke tulemusel hoopis langema.

Ministeeriumi teatel leitakse nädala jooksul lahendus, kas inimesele laekunud arve vahe kompenseerida või pakkuda talle mõni soodsam võimalus. Segadus tekkis pärast seda, kui 1. jaanuaril käivitus uus sotsiaalsete abivahendite müümise ja rentimise korraldus.