Siseminister Hanno Pevkur rääkis täna siseministeeriumis toimunud kohtumisel uue aasta plaanidest, mille hulgas on ka mobiilsete kiiruskaamerate kasutuselevõtt.

"Proovime neid suvel mõned kuud testida ja võtta seejärel kogu aeg töösse," hindas minister kaamerate kasutuselevõtu ajakava.

Minister Pevkuri sõnul on näha, et kaamerate vahel on sõidukitel kiirus suurem. Tema sõnul on maanteeametil hea pilt, milline on sõidukite keskmine kiirus maanteedel, mis pole statsionaarsete kaameratega kaetud.

Rääkides möödunud aastast liikluses, tõdes minister, et olukord on mõnevõrra paranenud, aga kindlasti mitte selline nagu tahaks.  45 000 kiiruseületamist ja 7900 vahele jäänud purjus juhti  ei anna ministri sõnul põhjust rahuloluks.

Pevkur pidas positiivseks, et traagiliste õnnetuste hulk on mõnevõrra vähenenud. Kui neli aastat tagasi oli meil liikluses 100 hukkunut liikluses, siis mullu oli 78.

Nii liiklussurmad, tulesurmad kui ka uppumissurmad on ministri sõnul välditavad inimeste enda tegevusega. "Purjus juhtide süül toimunud õnnetustes hukkus 14 inimest, veesurmades ja tulesurmades oli samuti väga oluline alkoholi roll," kõneles Pevkur. "Meie enda käitumine mõjutab seda, kas on risk elu kaotada või mitte."

Kivi inimeste endi ja omavalitsuse kapsaaeda

Meenutades selle aasta alguses Laekvere vallas ema ja kahe lapse surmaga lõppenud tulekahju ütles Pevkur, et see ongi arusaamatu, miks kohalik omavalitsus sellistel puhkudel ei tea ette, et perel on elektri tasumisega probleeme.

"Eesti vabariigis on ette nähtud toetusraha, mis aitab katta kommunaalkulusid, kui mõni pere jääb hätta," rääkis Pevkur. "Omavalitsus peaks sellest ettevõtte käest teada saama. See on koht, kus eelkõige ettevõtete ja omavalitsute poolt on võimalik asja parandada."

Uppumissurmi aitaks ministri sõnul vähenda, kui inimesed kannaksid ka siseveekogudel päästeveste.  "Tamula õnnetuses, kus ka päästeameti enda töötajad elu kaotasid, ei olnud inimestel päästeveste seljas," meenutas Pevkur mullust traagilist õnnetust.

"Need on väga traagilised näited, aga nende pinnalt on võimalik öelda, et kui me kannaks päästevesti, kui me ei istuks purjuspeaga rooli, kui meil oleks suitsuandur, kui me ei vajutaks autos gaasipedaali põhja, siis tõenäoliselt oleks meil õnnetussurmasid vähem," tõdes Pevkur.

Mullu hukkus liikluses 78, tules 54 ja uppus 69 inimest.