Hambakliinik otsustas Hiinast pärit patsiente mitte vastu võtta. Terviseamet otsust heaks ei kiida

 (210)
Koroonaviiruse test
Koroonaviiruse testFoto: DADO RUVIC, REUTERS

Reedel, kui Tallinnas Schlössle hotellist viidi tervisekontrolli kaks Hiina turisti, kes osutusid täiesti terveteks, teatas Nordic hambakliinik, et Hiinast pärit patsiente nad enam ei teeninda.

"Nordic Hambakliinik peatab ajutiselt Hiinast kriisikoldest pärit patsientide hambaravialase teenindamise tagamaks 14 päeva jooksul pärast reisilt saabumist maksimaalset võimalikku terviseheaolu nii oma töötajatele kui ka patsientidele," teatas kliinik möödunud reedel oma Facebooki lehel.

"Meie ei oska ennustada tulevikku, küll aga on meie otsus tuginenud meie personali palvele, kellest osadel on kodus paariaastased lapsed, krooniliste haigustega vanavanemad, end ja enda lähedasi kaitsta. Ka lennuõnnetusse sattumise tõenäosus on kaduvväike, kuid ometi ei mõista me hukka inimesi, kes otsustavad seetõttu oma tervise huvides lennukisse mitte astuda. Meditsiinitöötajatena rõhutame veelkord, et tõenäosus, et Eestis jalutame ja puutume kokku antud viirusekandjaga, on peaaegu, et olematu," seisab kliiniku pöördumises Delfile.

Kliiniku esindaja lisas, et otsus tugines "peavoolumeedias" avaldatud uudistele, mis tekitavadki inimestes paanikat.

Terviseamet heaks ei kiida

Terviseamet ei pea hambakliiniku otsust põhjendatuks."Hambaarst kasutab oma igapäevatöös isikukaitsevahendeid ning mistahes hingamisteede ägeda nakkusega patsiendi hambaravi edasilükkamine on mõistlik. Võtta aga otsus mitte teenindada inimesi nende päritolu tõttu ei ole kuidagi põhjendatud, on ebaproportsionaalne tänast reaalset ohtu arvestades ning mõjub stigmatiseerimisena," nentis ameti erakorralise meditsiini osakonna juhataja Martin Kadai.

Seotud lood:

Ta kinnitas, et Hiinast pärit inimesi ei ole tarvis karta – seda enam, et viiruse levik inimeselt inimesele on hetkel teadaolevate andmete põhjal piiratud ehk teisisõnu levib haigus piisknakkuse teel lähikontakti kaudu. "Loomulikult võib eraettevõte enda teenuse pakkumisel reegleid kehtestada, kuid terviseamet seda heaks kiita ei saa," sõnas Kadai.

Kliiniku avalduses Delfile seisab, et terviseamet peaks küsima, mis on olulisem, kas teavitamine või inimeste teadmatuses hoidmine. "Teavitamisega kaasneb kahjuks mõnikord ka paanika ühiskonnas, aga vähemalt on teadlikul inimesel võimalus end kaitsta. Teadmatutel seda võimalust ei ole. Loodetavasti ka täna kujunenud paanikale, on inimesed just seetõttu paremini informeeritud, oskavad end kaitsta ning seetõttu on kannatanute hulk seetõttu väiksem," on kliiniku seisukoht.

Hambakliiniku Facebooki lehel on hulganisti kommentaare, kus inimesed selle otsuse üle hämmingut avaldavad, nimetades seda asjatuks paanika külvamiseks ning põhjendamatuks otsuseks.

"Emotsionaalset ülesköetud kommentaare pigem tuleb inimestelt, kes meiega ei ole kokku puutunud. Aga me ei mõista neid hukka, sest oluline on meeles pidada, et diskussioon võib ja peabki tekkima," teatas kliinik.