Kohtumisel keskenduti peamiselt hariduse teemadele tulenevalt tööturu ja rahvastiku vananemise probleemidest. Ergma nentis, et Euroopas pole piisavalt pööratud tähelepanu asjaolule, kus rahvastiku jätkuv kiire vananemine võib panna riigid tulevikus tõsiste sotsiaalsete ja rahaliste valikute ette.

„Kuna paljud töökohad on seoses tehnoloogilise arenguga kadunud või kadumas ning ümberõpe väga kulukas, siis tuleks mõelda, kuidas korraldada õpe horisontaalselt ehk kuidas anda inimestele olemasolevast juba natuke kõrgem haridus,“ arvas Ergma.

Halonen lisas omalt poolt, et elukestev õpe ja sellest tulenevalt õppima innustamine muutub aina olulisemaks ka Soomes. „Vaja on muuta mõtlemist. Põhiküsimus on selles, kuidas õppida õppima,“ rõhutas Halonen. Soome president uskus, et just haridusvaldkond on see, kus nii Soome kui Eesti saavad ühiselt palju ära teha eesmärgiga säilitada toimivad ühiskonnad. Tööjõuküsimusi arutades märkis Halonen, et me oleme n-ö iseteenindavad riigid, mille elanikud armastavad ka kõik lihtsamad tööd ise ära teha, söandamata kellegi teise abi paluda.

Soome president tundis huvi veel eurole üleminekuga kaasnenud arengute vastu. Samuti oli kõne all rahanduskriis Euroopa Liidus ning võimalikud meetmed olukorra parandamiseks.

Olles teadlik Soome presidendi eesti keele huvist, kinkis Riigikogu esimees külalisele eestikeelse Günther Reindorffi illustratsioonidega Friedrich Reinhold Kreutzwaldi „Eesti rahva ennemuistsed jutud“.