Ravimifirmade poolt loodud teadlikkuse kampaaniad ei tõsta mitte ainult patsientide teadlikkust ühest või teisest terviseprobleemist, vaid tõstavad ka ravimite läbimüüki, vahendab Med24 Amsterdami konverentsil “Selling sickness” konverentsil esinenud Teresa Alvesi.

Näiteks 2000. aastal korraldas terbinafiini müüja Novartis Hollandis suuremahulise teavituskampaania küünte seenhaigusest, kus telereklaamides ei räägitud ravimist, vaid teavitati patsiente onühhomükoosist ja kustuti neid perearsti vastuvõtule ennast kontrollima.

Hollandi Perearstide Selts ei toetanud kampaaniat, kuna see suurendas kerge terviseprobleemiga patsientide hulka arsti juures. Samas kuna kohalik perearstide selts oli terbinafiini valinud oma vastavas ravijuhises esmavaliku toimeaineks, siis suurenes kampaania perioodil just terbinafiini väljakirjutamine.