Sagedasemad velotajad teavad kindlasti neid õnnetuid betoonist rattaparklaid väikese raudrõngaga, mille külge ei ole praktiliselt võimalik ratast muudmoodi lukku panna kui esiratast pidi. Aga lapski teab, et esiratta lahti ühendamine ja ülejäänud rattaga lahkumine on naeruväärselt lihtne.

Tartu linn kehtestas aprillis jalgrattaparklate tüüptingimused, mille seas on muu hulgas ka punkt, et parklasse peab ratast saama mugavalt kinnitada raamiga.  Ning kirjeldatud betoonist ja rõngaga jalgrattaparkla on selle järgi keelatud. Vaata Tartu kodulehelt joonist keelatud rattaparklast (joonis 5), mille taolisi Tallinnas paraku mitmes kohas kasutatakse.

Ja muidugi pole seda  tüüpi konstruktsioon ainuke ebamugav lahendus. Fotodel võib näha teisigi:


Loomulikult näeb Tallinnas ka teistsuguseid, natuke asjakohasemaid jalgrataste ankrukohti.