Kell 13.38 madalikult lahti tõmmatud tanker pukseeriti ankrukohale laevade ankrualas Aegna saarest idas. Edasisi tegevusi korraldab laeva omanikfirma, teatas politsei- ja piirivalveamet.

Omaniku Eestipoolne esindaja ütles, et nüüd vaatavad tuukrid laeva üle ja siis otsustatakse edasine tegevus.

Takistamaks võimaliku reostuse tekkimist tankeri lahtitõmbamisel jälgisid kohapeal olukorda ning olid vajadusel valmis reageerima piirivalvelaevad, ranniku kaitseks tegid kaldal ettevalmistusi päästeametnikud.

Sündmuskohale jäävad esialgu valvesse piirivalvelaevad PVL 101 Kindral Kurvits ja PVL 202 Kati.

Täna lõuna ajal alustati ettevalmistustega, et Aegna saare juures madalikule sõitnud tankerit lahti tõmmata, ütles PPA merevalvebüroo spetsialist Ivar Treffner. Politsei- ja piirivalveamet paigaldab õlitõrjepoome laeva ümber ja päästeamet Aegna saare juures.

Kella 13.40 ajal hakati eile hommikul madalikule sõitnud tankerit puksiiridega liigutama.

Tankeril tegutses esmalt välisekspertide grupp, et teha eeluuringuid tankeri lahtitõmbamise ettevalmistamise jaoks.

"Lahtitõmbamise protsess ei ole kõige töömahukam osa, enne tuleb teha kalkulatsioonid, ülevaatused, arvutada laeva ujuvus jne," ütles Delfile politsei- ja piirivalvebüroo spetsialist Ivar Treffner.

Treffneri sõnul tegi 6-liikmeline välisekspertide grupp hommikul tankeril uurimistööd. Bahama lipu all sõitev lastita tanker Kyeema Spirit kuulub Kanada konsortsiumile Teekay Corporation.

"Omanik kaotab palju raha, kui laev pikalt madalikul seisab. Küsimus on ikka sadades tuhandetes eurodes," ütles Treffner, kelle sõnul oodati hommikul ka seda, et tankeril käiks olusid hindamas kindlustusfirma inimene.

Seda, kas abiks vajatakse ka Eesti tuukrite abi, ei osanud Treffner öelda. Keskkonnale tanker ohtlik ei ole.

Veeteede ameti andmetel polnud eile hommikul kell 6.55 Aegna juures madalikule sõitnud tankeril Kyeema Spirit õnnetuse hetkel pardal lootsi, kuid ankrualal, kus see juhtus, pole lootsimine kohustuslik.

Ebasoodsad ilmaolud võisid aidata kaasa sündmuste arengule. Tuule suund õnnetuse hetkel oli 355 kraadi ja tuule tugevus 16-18 m/s. Veeteede ameti laevaliikluse korraldamise keskus jälgis olukorda ja laeva manöövreid ning hoiatas laeva meeskonda enne õnnetust neljal korral ohu eest sattuda madalikule.

Sõltuvalt laevaõnnetuse põhjuste keerukusest ning informatsiooni laekumisest võib õnnetuste põhjuste uurimine aega võtta 4 nädalat, sõltuvalt asjaoludest aga isegi 6-12 kuud.

Tanker on ehitatud 1999. aastal, laeva pikkus on 250 meetrit ja laius 44 meetrit, meeskonda kuulub 24 inimest.