"Valdavalt arvutatakse kõik ikkagi rahasse ümber. Kui see võimalus siin seista on, siis võetakse pigem ajaline paus, kui makstakse trahvi," selgitas PPA innovatsiooninõunik Elari Kasemets.

Näiteks pääses üks suuresti kiiresti ületanud autojuht 400 eurosest trahvist, sest sai võimaluse tee ääres oma teo üle järele mõelda.

Teised autojuhid, kellega Delfi rääkis, ületasid kiirust tehes möödasõitu. Rahunemispeatus on nende arvates mõistlik meede, mis säästab raha. Mõlemal juhil tuli oodata 45 minutit, mida sisustati peamiselt nina telefonis.

Politsei eksperiment

Politseil on plaanis rahunemispeatuse võimalust katsetada paar-kolm korda. Kui rahunemispeatus oma eesmärki teenib, võiks see Kasemetsa sõnul olla seaduslik karistusmeede.

"Politseinikena teame, et sõidukiirus määrab ära, kui raskelt inimesed õnnetuses viga saavad. Samas peavad sõidukijuhid kiiruse ületamist paraku täiesti normaalseks nii linnas kui ka maanteel. Trahv tihtipeale mõjutusvahendina ei tööta, eriti kiiruskaamera trahvide puhul, sest neid võetakse tavapäraste arvetena, mis pärast tasumist ära unustatakse," selgitas Kasemets.

"Intervjuudest autojuhtidega tuli välja see, et kõige rohkem häiris kiiruseületajaid politseiautos veedetud aeg. Sellest tuli ka mõte, et mõjutaks autojuhte hoopis sellega," ütles ta.