Viimsi vabatahtlike merepäästjate põhialus oli õnnetuse hetkel Naissaare all hätta sattunud purjekat pukseerimas. Seega tuli vette lasta tagavarakaater.

„Selleks hetkeks, kui ma teise kaatriga Miiduranda sündmuskohale jõudsin, oli seal kohal kaks piirivalvekaatrit," rääkis vabatahtlik merepäästja Taisto Kala. "Suur auk oli sees ja me ei hakanud alust enam pukseerima, seal polnudki midagi pukseerida."

Hätta sattunud kaatri juurde jõudes selgitas piirivalve esmajoones välja, et vigastatuid ega otsest ohtu kellelgi pole. Välja sõitnud päästemeeskonnad jäid Pirita sadamas ootele, juhuks kui kaldal peaks päästjate abi vaja minema.

Politsei pressiesindaja selgitas, et piirivalvekaatrid ei ole ehitatud pukseerimiseks, vaid inimeste päästmiseks. Merepääste sündmuskohale suunatakse alati esimene kõige lähemal asuv meeskond.

Piirivalvekaatri juht hindas eile ilmastikuolusid pukseerimiseks ebasobivaks, sest see oleks kujutanud ohtu piirivalve meeskonna turvalisusele. Sellest tulenevalt otsustas mitte alustada pukseerimisega, kuid jäi sündmuskohale.

Merevalvekeskus otsis erinevaid võimalusi hätta jäänud aluse pukseerimiseks. Ühendust võeti erinevate vabatahtlike merepäästjatega, kuid kuna kolme tunni jooksul oli Tallinna lahel reageerimist vajavaid sündmusi kokku neli, siis päästjate kohalejõudmine võttis tavalisest rohkem aega, põhjendas politsei.