SA Tallinn 2011 turunduskontseptiooni autor Paavo Pettai ütles täna toimunud esitlusel Delfile, et loosung „Kultuur kutsub“ näitab kultuuripealinna avatust kultuurist huvitatud inimestele ja kutsub neid selle ettevõtmistes osalema.

Ta tõi hüüdlause plussidena välja asjaolu, et see on lööv ja hästi tõlgitav erinevatesse keeltesse, näiteks saksa keeles kõlab see "Kultur ruft", inglise keeles "Culture calls" ja soome keeles "Kulttuuri kutsuu".

Inimesteni peaks turunduskampaania ja logo jõudma juba paari nädala jooksul, kui seda kandvad plakatid ilmuvad Tallinna väravatesse: lennujaama, sadamatesse, bussijaama ja hiljem ka maanteedele. Tallinn 2011 turundusjuhi Katrin Remmelkoori sõnul on eesmärk tähistada kõik linna väravad järgmise kahe kuu jooksul nii, et inimene ei saaks Tallinna saabuda ega linnast lahkuda, teadmata, et Tallinn on Euroopa kultuuripealinn.

Tallinn 2011 juhatuse liige Jaanus Mutli kinnitas, et programmi aluseks olev kandev idee „Mereäärsed lood“ jääb samaks ning sellest lähtub kogu turundus ja reklaam. Turunduskontseptsiooni on tema sõnul vaja selleks, et ühtlustada kultuuripealinna välispilti ja viia see inimeste teadvusse, et Tallinn on Euroopa kultuuripealinn.

Seni kasutusel olnud logo „Tallinn 2011“ puudusena nimetati asjaolu, et see on läinud vabakasutusse ja kaob seetõttu muu infomüra sisse ära ega ole selgelt eristatav. Nüüd võetakse kasutusele mustvalged plakatid ja Tallinn 2011 partnerid – keda on 251 – tohivad kasutada ainult sinivalget logo, kultuuripealinna enda kampaaniates on käibel ka teised värvitoonid: näiteks punane, heleroheline ja lilla.

Septembris avatakse Rotermanni kvartalis Tallinn 2011 infokeskus ja vabatahtlike keskus ning ilmuma hakkab ka kultuuripealinna ajaleht. Samuti saab lähiajal kättesaadavaks kultuuripealinna programmiraamat. Detsembris algab kultuuripealinna aasta avamise kampaania, kuid Tallinn 2011 avalöök jääb esialgu saladuseks. Avamine toimub 31. detsembril, ööl vastu 1. jaanuari.