Õnnetus juhtus eile kella 13.30 ajal, kui PPA lennusalga lennuk Beechcraft King Air 350ER põrkas 3000 jala ehk umbes ühe kilomeetri kõrgusel kokku linnuga. Lennuki kiirus oli kokkupõrke hetkel umbes 280 kilomeetrit tunnis. Pärast kokkupõrget pöördus meeskond koheselt tagasi Tallinna baasi, kus selgus, et lennuki saba oli tõsiselt kahjustada saanud.

"Lindudega kokkupõrked ei ole lennunduses haruldased, kuid tavaliselt ei põhjusta need lennukile nii suuri kahjustusi. Kuna tegemist oli suure linnuga, vajab lennuk remonti. Lind tabas masina sabaosa, kuid põrge esiklaasi või propellerisse võinuks meeskonna tõsisesse ohtu panna," rääkis lennusalga lennukite eskadrilli ülem Eero Oja.

Tema sõnul on maailmast mitmeid näiteid, kus lindudega kokkupõrke tagajärjel on lennuk pidanud tegema hädamaandumise. Kuulsaim neist vast kapten Sullenbergeri juhtum.

Seirelennuk ei lenda, kuni on välja selgitatud täpne kahjustuse ulatus ja tehtud remonttööd vastavalt lennuki tootja juhistele.

"Lennuki remondi ajal kasutame patrullimiseks Cessna 172 tüüpi lennukit ning osadeks töödeks ka helikopterit. Reostusseire lendudega aitavad ka kolleegid Soomest," ütles Oja.