Transpordikomitee kava kohaselt tuleb uus juhiluba krediitkaardisuurune ja hakkab kehtima kõikides liikmesriikides, vahendab Postimees Online EUobserverit.

Uus luba võidakse varustada ka mikrokiibiga, kuhu salvestatakse andmed lubade omaniku kohta.

Igale liikmesriigile jäetakse siiski valikuvabadus, kas lisada juhiloale mikrokiip või mitte.

Uus seadus sätestab ka juhieksami sooritamise ühtsed miinimumnõuded üle Euroopa.

Kui seadus jõustub, on liikmesriikidel uue süsteemi käivitamiseks aega kümme aastat, mille jooksul tuleb kõik siiani kehtinud juhiload vahetada uute vastu.

Süsteemi juurutamine toob liikmesriikidele kaasa lisakulutusi, muuhulgas tuleb muuta liiklusseadusandlust. Lisaks võib see tekitada vastasseisu riikides, kus on käibel eluaegsed, uuendamist mittevajavad juhiload.

Nimelt sätestab uus seadus sõiduautode ja mootorrataste juhiloa kehtivusajaks kümme aastat, veoautode ja busside puhul on viis aastat.

Seadusest otsustati aga välja jätta punkt, mille kohaselt üle 65-aastased juhid pidanuks oma juhilube uuendama iga viie aasta tagant.

Uue juhiloastandardi välja töötanud eksperdid on kindlad, et ühtlustatud süsteem teenib liikmesriikide huve paremini. Ühesuguste juhilubade eesmärk on suurendada liiklejate turvalisust ja vähendada juhilubade võltsimise võimalusi.

Praegu on Euroopas kasutusel üle saja erineva juhiloa.