Erakanalid kahtlustavad, et kultuuriürituse sildi all võivad tasuta reklaamile pretendeerida ka kommertsüritused, kirjutab Postimees.

Oma kirjas kultuuriministeeriumi vastavale töörühmale palub ETV “selgesõnalist luba” jätkata kultuuriinfo tasuta edastamist ka pärast kanali reklaamivabaks muutumist, ehkki kultuuriinfo on teoreetiliselt samuti käsitatav reklaamina. ETV soovib säärast õigust kõigi Eesti filmide, kutseliste teatrite etenduste ja kunstinäituste kohta (kui need vastavad ETV imagoloogilistele nõudmistele), aga ka näiteks Kinobussi, Leigo järvemuusika, Eesti Kontserdi kontsertide ja festivalide ning paljude teiste kultuurisündmuste kohta.

Nimekirja üritustest, mille kohta ETV jätkuvalt infot edastada soovib, saadab ETV lähiajal ringhäälingunõukogule, kes omakorda teeb esildise kultuuriministeeriumile. Viimane peab otsustama, kas kultuuriürituste tasuta reklaamimine mahub seaduses lubatud erandjuhtumite alla — on Eesti üldsusele olulised üritused ja sündmused (ringhäälinguseaduse § 29 1 lõige 4) või mittetulunduslikud avalikud või heategevusüritused (§ 29 1 lõige 6).

Kultuuriministrit peab selles töös aitama erikomisjon, kuhu kuuluvad ringhäälingunõukogu, ringhäälingute liidu, teletootjate liidu ja kultuuriministeeriumi esindajad.

Eratelejaama TV 3 tegevdirektori Toomas Vara väitel sisaldab ETV nimekiri aga hulka üritusi, mida ei saa nimetada mittetulunduslikuks. “Ning päris kindlasti pole valdav osa neist heategevuslikud,” nentis Vara.

ETV juhatuse esimees Ilmar Raag möönis, et nimekiri kohtas komisjonis erakanalite vastuseisu.

“Tekkis küsimus, millise etenduse info on kultuuriinfo ja millise oma kommertsinfo. Kas näiteks Evita etendus Tartus on kommerts või kultuur?” tõi Raag näiteks. “Erakanalid leiavad, et mitmed kultuuriüritused peaksid oma reklaami hoopis neilt raha eest ostma. Selle läbi ei kannataks kindlasti mitte ETV, vaid ürituste korraldajad ning lõpuks tarbijad.”