Artikli põhjal heidab Eesti lennuamet nii Estonian Airile kui ka firma lennukeid hooldavale firmale Air Maintenance Estonia (AME) ette seda, et rikuti lennuohutusnõudeid, mis näevad ette kindlate protseduuride järgimist ka väikseima veakahtluse korral, teatas Estonian Air.

Tegu oli keskmise kütusepaagi lekkekahtlusega, millest AME Estonian Airile kirjalikult ei teatanud, vaid tunnistas lennuki lennukõlbulikuks. Info võimaliku kütusepaagi lekke kohta jõudis Estonian Airi suulise märkusena. Estonian Air otsustas aga igasuguste riskide vältimiseks keskmist kütusepaaki kuni selle võimaliku rikke väljaselgitamiseni mitte kasutada.

Paraku ei järgitud nende otsuste tegemisel kõiki ettevõttes kehtestatud protseduure, möönis ettevõtte kommunikatsioonijuht Ilona Eskelinen.

„Eesti Ekspressi anonüümsete allikate väide, et lennufirma võis väidetava kütusepaagi lekkekahtlusega lennumasinat kasutada kehva majandusolukorra pärast, on absoluutselt vale — Estonian Air ei sea majandusseisu lennuohutusest tähtsamaks,” rõhutas Eskelinen.

Estonian Airi juhtkond võtab juhtumit väga tõsiselt ning teeb kõik endast oleneva, et tagada kõikide protseduuride järgimine.

Selle juhtumi valguses on väga põhjalikult läbi vaadatud lennuohutust tagavad protseduurid ja kahe firma (Estonian Air ja AME) vaheline kommunikatsioon. Sügisel viis IATA (Rahvusvaheline Lennufirmade Assotsiatsioon) Estonian Airis läbi põhjaliku auditi, mis kontrollis Estonian Airi tegevuse vastavust rangetele lennuohutust tagavatele nõuetele. Auditeerimise käigus tehti ettepanekuid osade protseduuride selgemaks ja täpsemaks sõnastamiseks. Pärast muudatuste sisseviimist käsiraamatutesse toimus detsembris järelaudit, mille tulemusena tunnistati Estonian Airi ning tema tegevuse vastavust rahvusvahelistele standarditele.