Keskerakonna peasekretär, riigikogu liige Priit Toobal kulutas riigikogu volituste algusest 24. märtsil kuni juuni lõpuni ära kogu riigikogulase 3368,03-eurose kuluhüvitise. Enamik sellest summast – 2490,67 – läks autokütusele. See teeb keskmiselt üle 622 euro ühes kuus.

Keskkonnaministri Marko Pomerantsi ametiauto viie kuu kütusekulud olid kokku 1900,06 eurot. Keskmiseks kuluks teeb see 380 eurot.

Haridus- ja teadusminister Jürgen Ligi tankis viie kuu jooksul ametiautole bensiini 1644,97 euro eest. See teeb keskmiseks kütusekuluks ühes kuus 328,99 eurot. "See number kajastab haridus- ja teadusministri kasutuses oleva auto kütusekasutust, kuid kogu kulu ei ole seotud ainult ministri sõitudega: autot on kasutatud ka muudeks ministeeriumi jaoks vajalikeks sõitudeks ning teiste ministeeriumi töötajate transportimiseks," seisab ministeeriumi vastuses Priit Toobalile.

Maaeluministri Urmas Kruuse ametiauto kütusekulu mai algusest septembri lõpuni oli kokku 1619,31 eurot. Keskmine diislile kulutatav summa ühes kuus on 323,86 eurot.

Rahandusministri Sven Sesteri kütusekulude kokkuvõte näitab, et alates 9. maist kuni 30. septembrini 2015 on rahandusministri ametiautosse tangitud diislit kokku 998,44 euro eest. Keskmiseks kütusekuluks teeb see 199,69 eurot kuus.

Riigihalduse ministri Arto Aasa ametiautosse on alates 9. maist 2015 kuni 30. septembrini 2015 tangitud diislit 658,77 euro eest. See teeb ühe kuu keskmiseks kütusekuluks 131,75 eurot.

Nimetatud perioodil ei ole rahandus-, riigihaldus- ega ka keskkonnaministrile taksoteenuse kulu hüvitatud ega seda ministeeriumi eelarvest makstud.

"Välisminister Marina Kaljurand kasutab ametiautot ainult töösõitude tegemiseks. Töövälisel ajal isiklike sõitude tegemiseks kasutab minister isiklikku autot," seisab ministeeriumi ametlikus vastuses Priit Toobalile.

Samuti kasutatakse välisministri ametiautot ka välisministeeriumi väliskülaliste (suursaadikute, riigivisiidile saabujate) ja töötajate transpordiks. Kütust tangib sõidukile ministri autojuht. Infot edastati nii eelmise (Keit Pentus-Rosimannus) kui alates 16. juulist 2015 ametis oleva välisministri Marina Kaluranna ametisõiduki kütusekulu kohta. Mai algusest septembri lõpuni tangiti bensiini kokku 562,54 euro eest. Kuu keskmiseks kütusekuluks teeb see 112,51 eurot.

Viljandimaa ajaleht Sakala kirjutas loo sellest, et Viljandimaalt riigikokku valitud Priit Toobali kuluhüvitised läksid suures ulatuses kütuse ostmiseks, sealhulgas ostis Toobal nii bensiini kui diislit.
Toobal võttis ajakirjanduse huvi vist südamesse, sest ta saatis seejärel rahandusministeeriumile kirja, milles päris aru minister Sven Sesteri ametiautole tangitud bensiini ja diisli kohta.

Detailset teavet soovis Toobal järgmiste andmete kohta:

1. kuu lõikes tankimiste kuupäevad ministri kohta, kes ministeeriumis sõidukit kasutab või kelle kütusekulu hüvitatakse ministeeriumi eelarvest;
2. kuu lõikes tankimise kellaaeg ministri kohta, kes ministeeriumis sõidukit kasutab või kelle kütusekulu hüvitatakse ministeeriumi eelarvest;
3. kuu lõikes tangitav kültus (bensiin, diisel) ministri kohta, kes ministeeriumis sõidukit kasutab või kelle kütusekulu hüvitatakse ministeeriumi eelarvest;
4. kuu lõikes tankimise koht, mis on välja toodud tankla täpsusega ministri puhul, kes ministeeriumis sõidukit kasutab või kelle kütusekulud hüvitatakse ministeeriumi eelarvest;
5. kuu lõikes tangitava kütuse kogus ja kulutatud summa ministri puhul, kes ministeeriumis sõidukit kasutab või kelle sõidud hüvitatakse ministeeriumi eelarvest;
6. kuu lõikes kulu ministri puhul, kelle sõidud kompenseeritakse taksoarvete tasumisel ministeeriumi eelarvest.

Seejärel selgus, et Toobal saatis kõikidesse ministeeriumitesse ning riigikantseleisse teabenõuded, millega küsitakse andmeid kõikide ministrite ametiautode kasutamise osas. Muuhulgas soovitakse detailset informatsiooni sõidukite tankimise osas.

"Arvestades kui palju räägitakse hetkel riigikogu liikmete autodega seonduvatest kuluhüvitistest, siis on igati õige tuua avalikkuse ette ka valitsuse liikmete ametiautod ning võtta nende kasutamine luubi alla,” ütles Toobal. "Mulle teeb muret asjaolu, et ajakirjanduses käsitletakse vaid riigikogu liikmete kulutusi, samal ajal kui ministrid saavad meedia tähelepanuta rahus tegutseda, olgugi, et nemad opereerivad riigile kuuluvate ametiautodega ja juhtidega.”

"Nii pidasingi vajalikuks anda omapoolne panus sellesse, et ka ministrite sõidukulud saaksid leheveergudel läbi vaadatud," lisas Toobal.