Et eristada saastevabasid autosid sisepõlemismootoriga masinatest, pakub Kredex välja idee lisada sõiduki numbrimärgile või tuuleklaasile spetsiaalne tähis, teatas sihtasutus.

Ettepaneku kohaselt sätestataks liiklusseaduses saastevaba sõiduki mõiste ning neil lubatakse kasutada ühistranspordi- ehk niinimetatud bussiradasid. Saastevabade autode eelistamine vähendab linnaliiklusest tulenevat õhureostust ja müra.

Elektromobiilsuse programmi (ELMO) juhi Jarmo Tuisu sõnul on saastevabad sõidukid lubatud ühistranspordirajale Oslos, mis on märkimisväärselt parandanud linna keskkonnaseisundit.

"Elektriautod on vaiksed, nad ei paiska õhku tervisele kahjulikke mikroosakesi ning vähendavad transpordi tekitatud CO2 hulka," ütles Tuisk.

Saastevaba sõiduk on ettepaneku kohaselt eritähistusega sõiduk, mis sõitmisel ei paiska õhku keskkonnakahjulikke emissioone. Saastevabadest sõidukitest on inimestel praegu võimalik endale soetada elektriauto, tulevikus võivad siia lisanduda vesinik-kütusel liikuvad masinad või teistel keskkonnasõbralikel tehnoloogiatel põhinevad lahendused.

KredExile on esitatud elektriauto soetamiseks 87 taotlust, millest 31 on esitanud eraisikud ning 56 juriidilised isikud. Eraisikutel on võimalik taotleda toetust kuni pool elektriauto hinnast kuid mitte enam kui 18 000 eurot sõiduki kohta.

2011. aastal alustatud ELMO programmi peamine fookus on elektriautode kui uudse tehnoloogia katsetusprojekt, millest saab õppida nii Eesti riik, lepingupartner Mitsubishi Corporation kui ka muu maailm. CO2 müügist saadud vahendite eesti said riigiasutused endale 507 elektriautot, rajatakse üle-eestiline kiirlaadijate võrk ning makstakse ostutoetust keskkonnasõbraliku sõiduki soetamiseks.