Erakondade kulutused valimisreklaamile ulatuvad miljonitesse eurodesse

 (37)
valimisreklaam
Foto: Andres Putting

Erakondade kulutused riigikogu valimistega seotud reklaamikampaaniatele on võrreldavas suurusjärgus eelmiste valimiste perioodiga, ulatudes kokkuvõttes miljonitesse eurodesse.

Isamaa ja Res Publica Liidu (IRL) peasekretär Ken-Mart Vaher rääkis Kuku raadio saates „Vastasseis“, et ilmselt on kõik erakonnad pidanud reklaamikampaania kuludega kokkuhoidlikud olema.

„IRLi puhul me eeldame, et see kulude suurusjärk on sama, mis eelmistel riigikogu valimistel – 1,3 kuni 1,4 miljonit eurot,“ ütles Vaher. Lõplikud kulutused selguvad märtsi lõpuks, kui oma aruanded esitavad ka kandidaadid, kes ise omale kampaaniat tegid.

„Oleme üritanud teha kampaaniat vastutustundlikult ja kokkuhoidlikult,“ lausus Reformierakonna peasekretär Kristen Michal, kelle sõnul oli erakonnal planeeritud suurusjärk miljoni eurot, kuid see võib aruandluse käigus täpsustuda siia-sinna.

Sotsiaaldemokraat Kalvi Kõva rääkis, et sotsid planeerisid oma kampaaniat väga hoolikalt. Pika planeerimise tulemusena võib tema sõnul jääda mulje, et kampaania on väga mahukas. Eelarve oli tema sõnul paigas - 400 000 eurot, millele lisandub iga isiku personaalne kampaania, mis jääb tema hinnangul alla 100 000 euro.

Ain Kabali sõnul jäävad roheliste kulutused valimiskampaaniale alla 300 000 euro. „Eks pärast paistab. Roheliste nimekirjas on ligi pooled kandidaadid vabad mehed ja nende kulutuste üle ei ole tema sõnul praegu selget aruannet.

Kõik saates osalenud peasekretärid olid arvamusel, et üldiselt erakonnad austavad head valimistava, külla aga tõdesid nad, et seekordsete valimiste patustaja on olnud Keskerakond.

„Nende valimiste kõige suurem sigatseja on kohukese erakond,“ sõnas Micahal. „Ma loodan, et mida aeg edasi, seda vähem on võimalus kasutada administratiivseid vahendeid erakonna huvides.“

Ta tõi näiteks maksumaksja raha eest massilise televisiooni tegemise ja lehtede trükkimise. „Siinkohal on Tallinn teenäitaja,“ lausus Michal.