Esmaspäevast saab näiteks Statoili bensiinijaamadest, Selverist, Piletipunktist ja Eesti Postist ostuga kaasa 14. septembril hääletama kutsuva eurokleebise, kirjutab Eesti Päevaleht.

Euroopa Liidu infosekretariaadi nõuniku Paavo Palgi sõnul osalevad paljud firmad teavituskampaanias omal algatusel. “Pole vaja teha suurt veenmistööd, sest firmadel on ka endal seoses liitumisega selge huvi,” lisas ta.

Telefonifirmad kirjutavad liitumisest oma kliendilehtedes ja panevad oma võrku rahvahääletuse kohta kärjeteate nii 14. septembril kui ka eelhääletuse päevadel, 8.–10. septembril.

Eelmisel nädalal tutvustas euroliitu Eesti Pank, augusti keskel alustab kampaaniat Kaubandus-Tööstuskoda. Eesti Panga juhi Vahur Krafti sõnul on ELi teema ülesvõtmine igati kohane, sest pank peab krooni hoidjana selgitama, kas Eesti majandus on euroliiduks valmis, piisavalt paindlik ja konkurentsivõimeline.

Ühinemine pole Krafti sõnul kindlasti eliidi üritus ja sellest saab näiteks madalamate laenuintresside näol kasu kogu rahvas. “Võib-olla peaks rohkem rääkima ka ühtsetest väärtustest,” ütles Kraft. “Kogu aeg ju räägime, et läheme tagasi sinna, kus oleme kogu aeg olnud ja kust 50 aastat puudusime.”

Kaubandus-Tööstuskoda tahab juhatuse esimehe Toomas Lumani sõnul oma kampaaniaga inimestele teadvustada, mida liitumine endaga kaasa toob ja milline mõju on eitaval tulemusel.

“Praegu kutsuvad skeptikud üles ütlema liitumisele ei, kuid unustavad, et kui Eesti ei liitu, siis ei säili praegune olukord, vaid katkevad mitmed käimas- olevad toetusprogrammid,” lisas Luman.