Eilsel õhtupoolikul postitas ettevõtte juhatuse liige Jaan Juurikas Tartu Elektritakso facebook'i gruppi töötajatele juhised, mille alusel tuleb töölistel käituda, kui koroonaviirusega seotud olukord peaks meie riigi pinnal halvenema.

Otsustasime juba jaanuaris, et on vaja viiruseks valmis olla.

Juurika sõnutsi on nende firma jälginud koroonaviirusega seotud arenguid juba jaanuari keskpaigast saati, olles kogunud infot peamiselt välismaistest allikatest. "Otsustasime juba jaanuaris, et on vaja viiruseks valmis olla - enne, kui see siiakanti jõuab," sõnas Juurikas Delfile. "Esimesed maskid said ostetud juba siis."

Viimati käidi maske juurde muretsemas käesoleva nädala reedel - sedapuhku Lätis, Valmieras. "Eestis ju paanika lahti - kohapealt enam maske ei saa," selgitas mees. Hetkeseisuga ei oska ta märkida, kui palju maske täpsemalt juba kogutud on, ent kaitsetasemeks on neil FFP2+ ja FFP3+, mis suudavad teadaolevalt viirust kinni pidada.

Ettevõte leidis inspiratsiooni meetmete kasutuselevõtuks rahvusvahelisest meediast, nähes, mida tehti taolises olukorras näiteks Aasia riikides.

Kohati võis nähtud meetmeid pidada üsnagi drastilisteks - kombinesooni Elektritakso juhid viiruse halvenemise korral kandma ei pea ning tõkkeid juhi ja reisijate vahele ei ehitata. "Lihtsaimad toimivad vahendid on siiski mask, kindad ja desinfitseerimisvahend," selgitas Juurikas vahendite valikut.

Millest sedavõrd agar ettevalmistumine?

"Taksoteenus on paratamatult selline, mida ikkagi kogu aeg vaja. Palju inimesi käib läbi," kirjeldas Juurikas firma mõttekäiku ning lisas, et karantiinipiirkondades ongi ainsateks ringlevateks vahenditeks tihtipeale taksod.

Sõidujagamisrakendustel - nagu Bolt, Uber ja Yandex - oleks oma töötajaid ja kliente juba keerulisem kaitsta.

Juurikas pole kuulnud, et teised ettevõtted oleks Eestis sarnasel määral kriisiks valmistunud. Sõidujagamisrakendustel - nagu seda on Bolt, Uber ja Yandex - oleks tema silmis oma töötajaid ja kliente juba keerulisem kaitsta. "Kuna nendel platvormidel pole oma inimeste ja kvaliteedi üle kontrolli, ei saa nad ka neid variante kohustuslikuks teha," kirjeldas ta raskusi, mis võivad teistel ettevõtetel tulevikus esile kerkida. "Meie saame aga ise otsast lõpuni protsessi kontrollida. Minu seisukoht on see, et me ei tea, kui hulluks see olukord läheb, peame valmis olema."

Nõuetest lähemalt

Just säärane saab olema Elektritakso juhtidele vahetuse alustamise protseduur, kui olukord Eestis peaks koroonaviiruse tõttu eskaleeruma tõsisemaks (mil kehtestatakse karantiin või hoogustub viiruse levik):

  • Näomaski kandmise nõue (vähemalt FFP2+ variant)
  • Kummikinnaste kandmine nõue
  • Desinfitseerivate vahendite olemasolu autos
  • Võimalusel kanda prille, millel ka küljed kaetud

Ettevõte on paigutanud endale kuuluvatesse autodesse nii juhtidele kui klientidele käte desinfitseerimiseks Chemisept'i pudelid. "Samuti jõuab esmaspäeval üle 100 liitri desinfitseerivat ainet (60%+ etanooli sisaldusega) nende täiendavaks täitmiseks," seisab Juurika postituses kirjas.

Ettevõte soovib, et juhid julgustaksid ka kliente kasutama desinfitseerimisvahendit.

Kuna Elektritakso autod käivad enne vahetust läbi pesulast, tekitati ka selleks puhuks täiendavad puhastusvahendid - puhastamaks antiseptiliselt ka näiteks uskelinke.

Kogugem maske nii, kuis saab!

Juurikas kirjutab postituses, et Elektritakso on kogunud võimalikuks laiemaks viirusepuhanguks ka teatud koguses maske ja kummikindaid, mida juhtidele töökohuse täitmiseks laiali jagada. Ent kuna töölisi on palju ning "potentsiaalselt on vajadus mitmeks kuuks", tuleks autojuhtidel arvestada, et firma ei pruugi olla võimeline nende hingamisteid katma täielikus ulatuses - kõiki töölisi õhutatakse maske juurde otsima läbi tutvuste.

"Arvamusi, kui palju koroonaviirus meid üldse mõjutab, on erinevaid," märkis Juurikas postituse lõpetuseks. "See aga meie tegevust ei muuda - meie kõigi töö on haiguse levikut piirata nii palju kui võimalik ning hoida nii meid ennast kui kaasjuhte tervetena. Tuleme koos toime!"