Kontsernid kinnitasid BNS-ile saadetud teates ka koostööd mõlema kontserni trükitoodete paremaks levitamiseks.

Ekspress Grupi juhatuse esimees Gunnar Kobin ja Eesti Meedia juhatuse esimees Mart Kadastik kirjutasid reedel alla koostöökavatsuste protokollile, mille alusel alustatakse läbirääkimisi kahe uue ühise ettevõtte loomiseks.

Ühiste ettevõtete loomise tingis vajadus hoida kokku juhtimise, trüki-, levi- ja finantskulusid, samuti turundus- ja halduskulusid, teatasid pooled.

Ajalehtede Õhtuleht ja Sõnumileht väljaandmine tõi 1999. aastal kontsernidele kokku 35 miljonit krooni kahjumit.

Kobin ütles BNS-ile, et sõlmitud koostöökokkuleppega üritavad kontsernid sellest kahjust pääseda.

Kokku võiks struktuuride ühendamisest ja sünergiast saada märkimisväärse võidu, nentis Kadastik. See võiks tema hinnangul olla suurusjärgus 50 miljonit krooni.

Populaarsed seltskonnaajakirjad Kroonika ja Seltskond peaksid Kadastiku hinnangul jätkama eraldi ilmumist, kuna mõlemad on kasumis ja konkureerimine tuleb neile kasuks.

Samas tunnistas Kadastik, et kopeerimist ajakirjade vahel pole mõtet jätkata. Ta lisas, et ajakirjade võimalikud liitmised selguvad samuti läbirääkimiste käigus, mis jätkuvad veel kuni kolm kuud.

Kvaliteetlehed ja arvamusekandjad, nagu Eesti Päevaleht, Postimees, Eesti Ekspress ja Luup, jäävad Kadastiku kinnitusel ühisettevõttest kõrvale.

Ühendamise eesmärk on tulevikus paremini rahuldada lugejate vajadusi ning pakkuda ajakirjandusturul tarbijatele parimat kvaliteeti olemasolevate võimaluste piirides, teatasid pooled.

Uute ettevõtete konkreetsed koostöövormid, toodete kontseptsioonid ja toimetuste koosseisud töötavad välja Eesti Meedia ja Ekspress Grupi juhid koostöös tütarettevõtete juhatustega 1. juuliks.