Politsei- ja piirivalveameti mere- ja lennupääste koordinatsioonikeskuse peakoordinaatori Ivar Treffneri sõnul püsib 22 meetri pikkune purjelaev stabiilselt madalikul, vahendab BNS.

"Alus on paremale poole kreenis ning parem parras on kohati napilt vee all. Samas lubab ilmateenistus, et meri püsib rahulik, mistõttu on minu hinnangul aluse omanikul põhjust olla laeva päästmise osas optimistlik," ütles Treffner.

Tema sõnul hoiab politsei- ja piirivalveamet õnnetuspiirkonnal pilku peal ja on vajadusel aluse omanikku valmis aitama, kuid purjeka päästmise organiseerimine ja läbiviimine on puhtalt selle omaniku mure.

"Eks tuleks selgeks teha, kui suured on laeva veealused vigastused, need võimaluse korral paigata, seejärel kergitada laeva paremat parrast ning siis alus veest tühjaks pumbata," arutles Treffner, mida peaks ajaloolise purjeka päästmiseks tegema.

Treffneri sõnul õnnetuskohal reostuse ohtu ei ole. "Aluse kütuseks kasutatakse niinimetatud kergeid kütuseid ning kui need ka peaksid sattuma vette, siis ilmselt aurustuvad enne, kui saaks hakata kütust kokku koguma," lisas Treffner.

Reede hilisõhtul kell 23.13 teatati politseile, et Soome lahel vajab purjelaev Blue Sirius abi, kuna on sattunud Aegna saarest loodes madalikule, lekib ning on uppumisohus. Ühtlasi anti politseile teada, et pardal on 11 inimest. Kell 23.17 väljus Pirita jahisadamast piirivalvekaater ning juhtunust teavitati Viimsi vabatahtlikke, piirivalvelaeva ja -kopterit ning läheduses viibivat Tallinki liinilaeva.

Piirivalvekaater jõudis sündmuskohale kell 23.40, mõned minutid hiljem ka Viimsi vabatahtlikud. Selleks ajaks oli madalikul oleva purjelaeva parem parras vee all. Kell 23.55 olid inimesed purjelaevalt päästetud, evakueeriti 11 inimest, nende seas neli last, ning toimetati Rohuneeme sadamasse, kus kiirabi vaatas nad üle. Kellelgi kaebusi ega vigastusi ei olnud.

22 meetri pikkune Eesti lipu all sõitev purjelaev Blue Sirius, mis oli olnud teel Tallinnast Viinistusse, jäeti maha, sest lekke tõttu oli ta osaliselt täitunud veega, tugevas kreenis ning pukseerimine ei tulnud kõne alla. Õnnetus juhtus täielikus pimeduses, tuule kiirus oli 13 m/s ning laine kõrgus kuni kaks meetrit.

Esialgse hinnangu kohaselt võis õnnetuse põhjuseks olla navigatsiooniviga, asjaolude täpsema väljaselgitamisega tegeletakse.

Politsei- ja piirivalveameti mere- ja lennupääste koordinatsioonikeskus tunnustab Viimsi vabatahtlikke, kes reageerisid sündmusele väga operatiivselt.

1907. aastal Norras kalalaevaks ehitatud purjekas kuulub sihtasutusele Tuletorn Fond, mille põhitegevus on probleemsete saksa ja ka eesti noorte juhendamine. Sihtasutuse juht Peer Salström on sakslane, kuid elab ja töötab viimasel ajal rohkem Eestis.Ta on pidanud varem meremehe ametit, hiljem seilanud koos sõpradega vanadel purjekatel – neid on Lääne-Euroopas säilinud päris palju.

„Kui käisin 2003. aastal Saksamaal konverentsil, küsis Blue Siriuse tookordne omanik, 70-aastane mees, kas seda laeva saaks edaspidi kasutada noorsootöö jaoks. Talle oli tähtis, et laev läheks õigetesse kätesse. Ostsime laeva 2005. aastal sümboolse hinna eest. Esialgu seisis Blue Sirius Tallinnas sadamas, hiljem Tapurlas,” on Peer Salström varem meediale rääkinud.

Blue Sirius on 2006. aastast Eesti laevaregistris ning seilab sini-must-valge lipu all.