Ekspert: kui õpilane ei tunne end koolis turvaliselt, ei toimu ka õppimist

 (15)
Ekspert: kui õpilane ei tunne end koolis turvaliselt, ei toimu ka õppimist
Foto on illustratiivneFoto: Annika Haas

Koolil on võimalik teha õpilase vajadustest lähtuvalt kohandusi õppeajas, -sisus, -protsessis ja -keskkonnas. Oluline on, et õpilane end tunneks koolis turvaliselt, leiab Põhja-Eesti Rajaleidja keskuse juht Urve Sellenberg.

Ühes Tallinna koolis õpetajate ja kaasõpilastega vägivallatsenud viienda klassi õpilase juhtum šokeeris avalikkust. "Iga haridusasutus peab tagama kõikidele oma õpilastele ja õpetajatele vaimselt ja füüsiliselt turvalise õpikeskkonna. Kui õpilane ei tunne end koolis turvaliselt, ei toimu ka õppimist," märkis Sellenberg.

Õpilase eripärasid arvesse võttes on võimalik teha muudatusi nii õppetöös kui ka -keskkonnas. "Olukorrad on erinevad ja vahel on lapsele sobiva õpikeskkonna ja -tingimuste loomine keerulisem ning vaja läheb tuge ja teadmist väljastpoolt. Just selleks on loodud Rajaleidja keskused, mis asuvad kõigis Eesti maakondades," märkis Sellenberg.

Tallinna Kadrioru Gümnaasiumi näitel julgustab Sellenberg kõiki õpetajad ja lapsevanemaid sarnaste murede korral aegsasti Rajaleidja poole pöörduma. "Kui on ikka näha, et õpilane vajab abi, ei tohi ootama jääda. Rajaleidjal on palju kogemusi ja saame anda nõu sobiva lahenduse leidmiseks - seda nii Rajaleidja keskustes kui ka koolides ja lasteaedades kohapeal," kommenteeris ta.

Eile ilmus TV3 "Seitsmestes Uudistes" uudis sellest, kuidas Tallinna kooli lapsed ja õpetajad on viimased nädalad elanud hirmuvalitsuses, kuna nende koolikaaslane peksab õpetajaid, lõigub ennast noaga ning pealtnägijate sõnul hüppas kooli teise korruse aknast alla.