Ekspert: IRL nühib tuimalt seina, Kesk jagab raha

 (53)
Ekspert: IRL nühib tuimalt seina, Kesk jagab raha
Foto: Andres Putting

Kui vaadata klassikaliste propagandavahendite kasutamist, siis valimiseelsete teleklippide puhul on kolm suuremat erakonda valinud igaüks ise tee, arvab propagandaekspert Agu Uudelepp.

Uudelepp ütles Delfile, et Keskerakond vastandab ennast Toompeal võimul olevatele erakondadele ning on klipi üles ehitanud tugeva juhi autoriteedile.

"Seda tehes tuginetakse tõenäoliselt arusaamale, mille kohaselt on Edgar Savisaare isik peamine Keskerakonna valimise põhjus. Tavakohaselt on reklaamis üles loetud ja emotsionaalselt mõjusalt näidatud kõik see, mida Keskerakond on head teinud või veel teha kavatseb. Rõõmus mängiv väikelaps, paar pihku pistetavat viiesajakroonist ja muu selline tekitab vaatajas ikka hea tunde," analüüsis Uudelepp.

Reform ei taha olla rikkurite partei

"Reformierakond üritab oma Eestimaa armastamise loos näidata, et nende toetajaid on palju, sest punaste vineeritahvlitega inimesi jookseb heinamaale igalt poolt kokku."

Uudelepa hinnangul proovitakse sellega eemalduda kunagisest Reformierakonna kuvandist, mille kohaselt on tegemist eliidile mõeldud külma ja kauge rikkurite parteiga.

"Uut kuvandit peaks toetama ka Keit Pentuse monoloogid, kuid neis võiks ta reklaamitehniliselt väga hästi kujutatud hädas inimestele natuke rohkem tähelepanu pöörata. Praegu jääb mulje, et Keskerakonna pattude üleslugemine on olulisem ja hädalist abistatakse nagu muuseas, mis tuletab paratamatult jälle meelde eliidierakonna kuvandi."

IRL nühib tuimalt seina

Propagandaekspert peab propagandatehniliselt kõige nõrgemaks Isamaa ja Res Publica Liidu klippi. "Pildiliselt on tegemist tuima seinanühkimisega ning lubadused kõlavad vaid suulises tekstis. Lubadusi on ka väga palju, nii et meelde ei jää lõpuks midagi."

"Tegijad oleks võinud rohkem ära kasutada linnapeakandidaadi Mart Laari kuvandit, mille kohaselt ta on Eesti majanduse kaks korda kraavist jalule aidanud. See oleks klipi muutnud nii sisuliselt kui emotsionaalselt mõjusamaks," ütles Agu Uudelepp.