Välisministri Urmas Paeti sõnul on Egiptuse ohtutaseme tõstmise põhjus selles, et info, mida ministeerium valdab, räägib väga selgelt pingetõusust Egiptuses ja sellest, et kuurordid ei pruugi jääda pingetest puutumatuteks, rääkis minister Vikerraadio saates "Uudis+".
Paeti lisas, et viimase aja sündmused ehk rohkem kui 500 molsemivennaskonna liikme surmamõistmine, ligi 100 inimeste vahistamine ja maikuus eelseisvad presidendivalimised on seadnud riigis pinged väga kõrgele.
Ministri sõnul kaaluti otsust ohutaseme tõstmise kohta väga pikalt ja selle tegemisel toetuti erinevate teenistuste kogutud infole.
Siiski ütles Paet, et tegemist on eelkõige soovitusega, mille eesmärk on juhtida tähelepanu ärenenud olukorrale ning inimesi sundida sinna mitte minema ei ole riigil võimalik.
Eestlane Egiptuses: elekter läks kolm korda ära õhtu jooksul
Kairos elav ajakirjanik Laura Raus nõustus ministri hinnanguga ja ütles, et viimastel kuudel on riigis olnud rohkem streike ja olukord on muutunud mõnevõrra rahutumaks.
Näiteks on paljud töötajad majandusolukorra tõttu rahulolematud, seda eriti energeetikasektoris. Selle tõttu on olnud palju elektrikatkestusi ning näiteks pühapäeval oli Rausi Kairo kodus ühtekokku kolm ühetunnist katkestust, mis annab alust oletada, et olukorra jätkudes asuvad paljud valitsuse vastu meelt avaldama.
Ajakirjanik leidis, et ministeeriumi soovitus on mõistlik ning kuigi julgeolekutmeetmed on riigis ranged, siis ohtu ei saa kunagi päriselt välistada.
Millised on tarbijate õigused ja kohustused?
Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul on praegu enda reiside ärajätmisest teatanud reisikorraldajad TezTour OÜ ja Novatours OÜ ning Turetski loodab, et samale seisukohale jõuab ka reisikorraldaja GoAdventure OÜ. Vastasel juhul soovitab amet reisibüroodel lõpetada GoAdventure’i reiside vahendamise Egiptusesse, arvestades ministeeriumi ohuhinnangut ja soovitust vältida reisimist Egiptusesse.
Kui reisikorraldaja ütleb pakettreisilepingu üles vääramatu jõu asjaoludel enne reisi algust, on reisijal õigus makstud reisitasu tagasi saada. Seejuures tuleb aga arvestada, et reisikorraldajal on õigus nõuda tarbijalt mõistlikku hüvitist enne reisi algust tehtud põhjendatud kulutuste eest. Sellised kulutused on näiteks reisi komplekteerimine, hotelli broneerimine, viisa organiseerimine.