EAS-i turismiinfosüsteemi koordinaatori Birgit Prikki sõnul ei ole tegemist juba olemasoleva internetilehe www.visitestonia.com uuendamisega, vaid täiesti uue loomisega, kirjutab Eesti Päevaleht.

“Praegune lehekülg on juba vana ja sisaldab vähe informatsiooni. Interneti kasutamise osakaal maailmas turismiteenuste otsimisel suureneb pidevalt ja kui tahame olla nähtavad, siis on oluline, et Eestil oleks ka hea internetiväljund,” ütles Prikk.

Esmajärjekorras on sihikul Eesti ning säärased riigid nagu Soome, Venemaa, Saksamaa, Rootsi ja Inglismaa. “Plaanime pakkuda rohkem teavet ja seda just lähtuvalt vastava maa sihtgrupist. Näiteks on sakslased enamasti huvitatud öko- ja maaturismist, samas kui venelasi huvitavad rohkem linnad ja sisseostud,” selgitas Prikk.

Teine sihtgrupp on turismiettevõtjad ja -spetsialistid. Nende jaoks on kavas luua eraldi kinnine keskkond. Uue veebilehe abiga peaks potentsiaalne külaline saama planeerida oma reisi Eestisse ka pikemalt ette. Edaspidi on kavas lisada ka võimalused ettemakseteks ja broneeringuteks interneti kaudu.

Uue veebikülje käivitamine ei tähenda, et EAS loobuks kasutamast 2002. aastal 13 miljoni krooni eest välja töötatud tunnuslauset ja märki “Welcome to Estonia”. “Visitestonia.com-i kodulehel jätkame “Welcome to Estonia” märgi kasutamist, uue märgi väljatöötamist praegu kavas ei ole,” kinnitas Prikk.

Samas nentis Prikk, et EAS uuendab parajasti oma turismiturunduse strateegiat ja kaardistab selle käigus senisest täpsemalt turgude ja sihtrühmade vajadusi. “Seega võivad nii eri riikide kui ka sihtrühmade lõikes meie sõnumid päris olulisel määral erineda,” lisas Prikk.

EAS otsib uue veebilehe kujunduse ja tehnilise lahenduse teostajat rahvusvahelise riigihankega, mille maksumus on vähemalt 2,1 miljonit krooni. Prikk ei soovinud ennustada, kui palju võib kolme aasta pikkune hankeleping maksma minna. “Konkurss alles käib ja prognoositava hinna ütlemine ei ole ka seadusega lubatud,” märkis ta. Riigihanke sisuks on Eesti riikliku turismiveebi Visitestonia.com visuaalse kontseptsiooni loomine, sisutekstide koostamine ja tõlge ning veebiturundus sihtturgudel. Konkursile oodatakse nii internetikülje kujundust kui ka tehnilisi lahendusi pakkuvaid firmasid. Uus lehekülg on kavas avada 2008. aasta esimesel poolel.

Uue turismiinfosüsteemi loomine on eelkõige seotud EAS-i turismiarenduskeskuse üldiste eesmärkidega, mille indikaatoriteks on turismiteenuste ekspordi kasv ja välisturistide ööbimiste arvu kasv majutuskohtades, ütles Prikk.

Kõrvuti EAS-i kavatsusega Eestit turistidele internetis senisest enam tutvustada kavatseb Eesti end reklaamida ka üha enam populaarsust koguval virtuaalmaailma leheküljel www.secondlife.com. Juba enam kui üheksa miljoni kasutajaga virtuaalkeskkonnas on lähiajal kavas Rootsi eeskujul avada Eesti virtuaalsaatkond.

Algselt taheti saatkond virtuaalkeskkonnas avada välisministeeriumi sünnipäevaks ehk 11. novembriks, kuid see tähtaeg lükkus mõnevõrra edasi. Ministeeriumi pressiesindaja Lauri Matsulevitš põhjendas viivitust asjaoluga, et avamise kuupäev tuleb kooskõlastada ülejäänud ministeeriumi kalendriga.

Matsulevitši kinnitusel on virtuaalsaatkonna avamine lähinädalate küsimus.