Eesti vetes uppus laev, koostöös Soomega päästeti seitse inimest. Märgiline roll oli ka esimesena sündmuskohale jõudnud tankeril

 (198)
PERHi viidud meeskonnaliikmed on nüüd Venemaa saatkonnas

Ööl vastu tänast uppus Eesti päästepiirkonnas traaler, mille pardal oli seitse inimest. Esimesena jõudis sündmuskohale Libeeria lipu all sõitev tanker. Päästetöödel osalesid Eesti ja Soome laevad ning kõik meeskonnaliikmed õnnestus päästa.

PPAst öeldi Delfile, et öösel kella 23.40 ajal sattus Juminda poolsaarest 15 miili põhjas hätta Vene kalalaev seitsme inimesega pardal. Laevalt edastati raadio teel abipalve ja koordinaadid ning merevalvekeskus selgitas välja, et tegemist oli roolirikkega ning laeva kaks sektsiooni olid täitunud veega. Laev triivis ning mõne aja pärast kadus pardal elekter.

Tegu oli Vene lipu all sõitnud 21meetrise kalatraaleriga Pongoma, mis alustas oma teekonda Leningradi oblastist Primorski sadamast.

Merevalvekeskus alarmeeris Eesti ja Soome laevastikku ja lennusalka ning võttis ühendust läheduses liikuvate laevadega. Uppunud laeval oli olemas päästeparv ja kõigile meekonnaliikmetele päästeülikonnad.

Esimesena jõudis kohale Libeeria lipu all sõitev tanker, mille meeskond avastas veest päästeparve. Parves olnud inimesed aidati pardale, neist kaks olid viga saanud.

Soome kopteriga toimetati kaks abivajajat Helsingisse haiglasse. PPA lennusalga kopter toimetas ülejäänud viis inimest tervisekontrolliks PERHi. Tegemist oli Vene Föderatsiooni kodanikega.

PERHist kinnitati Delfile, et meeskonnaliikmed vaadati üle ja seejärel nad lahkusid. Praegustel andmetel viibivad nad hetkel Venemaa saatkonnas.

Seotud lood:

Alus Pongoma ehitati Nõukogude Liidus 1985. aastal. Internetiotsing näitab, et mullu suvel pandi traaler müüki hinnaga 12 000 000 rubla (üle 17 200 euro), kuulutus on siiani aktiivne. Vene Delfi võttis kontaktnumbril müüjaga ühendust, ent too keeldus kommentaaridest, öeldes, et tal pole aega vestelda.

Meremehed päästnud Libeeria õlitanker sõidab ühe suure laevafirma koosseisus. Õnnetuse ajal oli 2008. aastal ehitatud alus teel Kopenhaagenisse (alustati Leningradi oblastis asuvast Ust-Luga sadamast). Päästetud üle antud, saadi teekonda jätkata.

Eesti abistas kopteri ja kahe laevaga

Öistele päästetöödele olid kaasatud PPA lennusalk kopteriga ja kaks laeva (neist üks oli Eesti piirivalve päästelaev Kindral Kurvits), Soome poolt osales kopter ja kaks laeva ning kaks tsiviillaeva.

Kella 9 seisuga oli Kindral Kurvits veel sündmuskoha läheduses, selgitamaks juhtunu asjaolusid.

Soome merepäästejuhi, leitnant Janne Ryönänkoski sõnas Iltasanomatele, et Eesti ja Soome merepäästeüksused aitavad teineteist. "Paar korda aastas tuleme Eestile appi," märkis ta.

Riigi ilmateenistuse andmeil puhub põhja- ja loodetuul 5-10, Soome lahel puhanguti 12 m/s.