Mai­ne­ku­jun­dus- ja tu­run­dusp­ro­jek­ti Brand Es­to­nia raa­mes uuen­du­se­ga ma­ha saa­nud et­tevõtlu­se aren­da­mi­se sih­ta­su­tu­se (EAS) kin­ni­tu­sel po­le veel val­mis ühte­gi konk­reet­set kam­paa­niat, kus värs­ket Ees­ti tun­nus­lau­set ju­ba ka­su­ta­taks. Siis­ki on teh­tud mõned näi­distööd, mis an­na­vad ai­mu sel­lest, kui­das Ees­ti rek­laam­ikam­paa­niad tu­le­vi­kus väl­ja hak­ka­vad nä­ge­ma, kirjutab Eesti Päevaleht.

Näi­dis­te seas lei­du­vad näi­teks rek­laa­mid, mil­les ju­hi­tak­se tä­he­le­pa­nu Ees­ti ma­da­lai­ma­le kor­rupt­sioo­ni­ta­se­me­le Bal­ti­ku­mis ning Eu­roo­pa li­be­raal­sei­ma­le mak­susüstee­mi­le.

EAS-i tu­run­dus- ja kom­mu­ni­kat­sioo­niüksu­se brän­di­juht Leit­ti Mänd­mets rõhu­tas, et prae­gu aval­da­tud brän­diuuen­dust puu­du­ta­va­te ma­ter­ja­li­de näol on te­ge­mist puh­talt näi­distöö­de­ga. „Nen­de eesmärk oli pi­gem tut­vus­ta­da se­da, kui­das vi­suaal­selt väl­jen­da­da Ees­ti kont­ras­ti­de­le rõhu­vat uuen­da­tud kont­sept­sioo­ni. Näi­teks, kui­das ka­su­ta­da konk­reet­seid vär­ve ning teks­ti ühes­koos,” sel­gi­tas Mänd­mets, vii­da­tes, et näi­dis-tööd ei pruu­gi kam­paa­nias reaal­set ka­su­tust saa­da.

Näi­ted Ees­ti uuest näost on val­mis­ta­nud rek­laa­mibüroo Tank. „Ilm­selt ta­bas meie pak­ku­mi­ne kõige pa­re­mi­ni kont­sept­sioo­ni ole­mus­lik­ku när­vi,” ütles Tan­ki juht Joel Vol­kov. Ta li­sas, et te­ge­mist on abi­ma­ter­ja­li­ga di­sai­ne­ri­te­le ning küljen­da­ja­te­le, et nad os­kak­sid edas­pi­di kont­sept­sioo­ni ku­jun­dus­li­kult õiges­ti ra­ken­da­da.

EAS-i tu­run­dus- ja kom­mu­ni­kat­sioo­niüksu­se di­rek­tor Er­ki Pee­gel rää­kis, et tun­nus­lau­se „Po­si­ti­ve­ly Surp­ri­sin­g” on suu­na­tud Ees­ti tut­vus­ta­mi­se­le vä­lis­maal ja riigisisest kam­paa­niat ilm­selt te­ge­ma ei ha­ka­ta. Ko­gu brän­diuuen­dus läks EAS-ile maks­ma 1,1 mil­jo­nit kroo­ni. Uue tun­nus­lau­se kõrval jääb kasutusse ka märk „Wel­co­me to Es­to­nia”.