Kümnepäevane sõit Madeira saarelt Rohelise Neeme saartele kulges Lennukile soodsalt, kuigi vahepeal oli paar päeva tuulevaikust ning edasi tuli liikuda mootori jõul, ütles Lennuki kapten Mart Saarsoo neljapäeval Kuku raadiole.

Saarsoo sõnul tõotab järgmine 18-päevane etapp Lennukile küllalt raske tulla, kuna Atlandi ookeani ületades tuleb neil läbida tuulevaikne ala, kus tuleb arvatavasti kasutada ka mootorit.

Lennuki järgmiseks peatuspaigaks on Brasiilias sadamalinn Salvador, kust sõidetakse edasi Rio de Janeirosse, kus vahetatakse välja laeva seitsmes vahetusliige. Praegu on jahi vahetusliikmeks välisministeeriumi kantsler Indrek Tarand, kes liitus jahi meeskonnaga Madeiral.

13,3 meetri pikkuse jahiga sõidetakse üle Atlandi ookeani, ümber Hoorni neeme Vaiksesse ookeani ja siis ümber Aafrika koduvetesse tagasi.

Jahi meeskonda kuulub kuus põhiliiget ning meeskonna seitsmendat liiget vahetatakse sadamates.

Jahi kapten on 20 aastat kipperina seilanud Mart Saarsoo, vanemtüürimeheks on Aarne Tuisk, teiseks tüürimeheks Tiit Riisalo, kolmandaks tüürimeheks Margus Kastehein ja madrusteks Tiit Pruuli ja Kaido Kama.

Eestlaste ümbermaailmareisi eelarve on 6,5 miljonit krooni, millest 4,9 miljonit läks laeva ehitamiseks.

Sadamamaksudeks kulub 32.000, sidekuludeks 117.000, kütusele 60.000, toidule 315.000, esinduskuludeks 250.000, päevarahadeks ja töötasudeks 486.000, ravimite ja vaktsineerimise jaoks 30.000, meeskonna varustusele 168.000 ning filmi-, foto- ja helitehnika jaoks 92.000 krooni.