Eesti veeteede ameti teatel ei ole Eesti Merelaevanduse laeva meeskond ega last tehnilise rikke tõttu ohus.

Pühapäeval Tallinnast Hamburgi teele asunud Kalana seiskas teisipäeva öösel kell 2.40 üheksa miili Gotlandi saarest põhja pool ülekuumenenud mootorid, teatas veeteede ameti peadirektori esimene asetäitja Arvo Veskimets BNS-ile.

Meeskond ei suutnud omal jõul mootoririket parandada ja seetõttu saatis Eesti Merelaevandus Kalanale teisipäeva hommikul kella 11.30 ajal Tallinnast appi mootorlaev Transestonia, mis pukseerib aluse lähemasse sadamasse remonti. Transestonia jõuab Kalanale appi 18-20 tunniga.

Vastavalt rahvusvahelistele reeglitele ei hinnata taolist mootoririket ohtlikuks juhtumiks ega avariiks, kinnitas veeteede amet.

Mootorlaev Kalana on ehitatud 1996. aastal Hollandis. Laeva tehnilist järelevalvet teostab klassifikatsiooniühing Lloyd's Register of Shipping. Kalana pikkus on 90,67 meetrit ja kogumass 3200 tonni. Laeval on kokku 2508 tonni konteinereid, milles ei ole ohtlikku kaupa.

Laeva juhib kapten Valeri Sepp, kokku on alusel kümme meeskonnaliiget.