"Kõiki neid ühendab see, et tegemist oli keerulise erakorralise olukorraga, mille lahendamine on samuti meie igapäevatööst väga erinev. Kui jaanuari- ja novembritormi tõttu jäi elektrita mõlemal juhul ligi 100 000 meie klienti, siis eelmise pühapäeva äikesetorm võttis elektri ära ligi 40 000 majapidamiselt," kirjutas Mere Eesti Energia blogis.

"Nii mastaapsed elektrikatkestused tekivad tormi ajal seetõttu, et ligi 80 protsenti kõikidest elektriliinidest moodustavad õhuliinid, mis on väga tundlikud ilmastikuolude suhtes. Liinid ise taluvad küll tugevat tuult, kuid tormi ajal langevad õhuliinidele puud ja oksad ning liinid murduvad," selgitas Mere.

Eesti Energia jaotusvõrk tegeleb Mere kinnitusel juba aastaid õhuliinide asendamisega maakaabli vastu, mis on vastupidavam ning ei allu ilma mõjudele.

"Juba mitu aastat tagasi tegime otsuse, et kõik uued liinid rajame ning vanad rekonstrueerime maakaabelliinidena. Kuid kõiki elektriliine, mida on meil ligi 60 000 kilomeetrit, ei ole võimalik korraga maakaabliga asendada. Selleks läheb veel aastaid ning tegeleme sellega vastavalt meie investeeringute kavale. Samal ajal tegeleme rikete ennetamseks ka olemasoleva võrgu remondi ja uuendamisega."

"Me anname endast parima, et tuua kodudesse elekter tagasi nii kiiresti kui võimalik. Palun vabandust, kui meie võimalused ei vasta alati meie klientide ootustele," lisas Mere.

Selleks, et kliendid saaksid rikete vastu oma kodu või äri ka ise rohkem kaitsta, soovitab Eesti Energia hankida võimalusel elektrigeneraatori. Eriti on sellest abi hajaasustusega aladel elavatel inimestel, kus rikete kõrvaldamine võtab rohkem aega. Tormihoiatuste puhul soovitatakse inimestel varuda joogivett ning laadida mobiiltelefoni akusid.