Paraku näitab viimase aasta statistika, et Eesti suurematest linnadest on just Tartu liiklus kõige vähem turvaline, sest enim liiklusõnnetusi elaniku kohta toimub seal. Vähe sellest, ka kõige rohkem liiklusõnnetustes vigastatuid ühe elaniku kohta registreeriti viimase aasta jooksul Tartus, näitavad maanteeameti andmed, kirjutab Eesti Päevaleht.

Nüüd on valmimas Tartu esimene liiklusohutuse programm, mille mustand ütleb, et 2015. aastaks saab Tartust turvalise liikluskeskkonna ja viisakate liiklejatega linn. Selle saavutamiseks on püstitatud kaks suurt alleesmärki: 2015. aastal ei hukku Tartus liiklusõnnetuses ühtegi inimest ja liiklusõnnetustes vigastada saanute arv väheneb selleks ajaks 2009. aastaga võrreldes kaks korda.

Tartu abilinnapea Margus Hansoni arvates on kergem vähendada liiklusõnnetuste ja nendes vigastatute hulka kui üritada liiklussurmadest täiesti vabaneda. „1999. aastal ei hukkunud Tartu liikluses ühtegi inimest, seejärel aga oli neli hukkunut," ütles Hanson.

Tartu linnamajandusosakonna juht Rein Haak möönis, et kumbki suur eesmärk ei täitu iseenesest ja mõlema saavutamiseks tuleb kõvasti tööd teha, ent Haagil on pakkuda lihtsad ja konkreetsed lahendused, mis aitaksid eesmärgini jõuda. Esiteks: jalgratturid sõiduteedelt ära. Teiseks: rohkem reguleeritud ülekäiguradasid ja reguleerimata ülekäigurajad turvalisemaks.