Umbes 70 meeskonnaliiget Finlandialt ja Eckerö Line'i vanalt laevalt Nordlandialt osales Tallinnas õppustel, kus neid õpetati kasutama laeva evakueerimisel kasutatavat süsteemi MES (Marine Evacuation System) ning testiti samas selle toimimist, vahendab Iltalehti.

MES-i kasutatakse laevalt lahkumiseks hädaolukorras. See koosneb õhuga täidetavast liugteest või rennist, mida mööda pääsevad reisijad otse päästeparvedele.

Teisipäeval ei läinud aga kõik nii nagu loodeti.

Laevafirma esialgsete andmete järgi said mõned meeskonnaliikmed õppustel liugteel sisse nii suure hoo, et maandusid päästeparvele liiga kõvasti. Osa meeskonnaliikmetest sai ravi vajanud vigastusi.

Kolm inimest sai arstiabi Tallinnas, ülejäänud vigastatud vaatas üle Finlandial olnud meditsiiniõde.

Täpsemat informatsiooni vigastuste põhjustest antakse siis, kui Soome tööohutusvõimud asja uurimise lõpetavad. Asja uurib ka päästevahendite tootja.

Midagi sellist pole kunagi varem juhtunud, teatas Eckerö Line'i tegevjuht Irja Hanelius Iltalehtile. Kui varem on tekkinud vigastusi, on need olnud väikesed, venitused või kerged haavad.

Iltelehtile intervjuu andnud kohal viibinud isiku sõnul said õppustel osalenud ka tõsiseid vigastusi.

„Kahel või kolmel inimesel murdusid jalad, ühel veidi tõsisemalt. Teda ootab umbes aastane haiguspuhkus,“ ütles allikas.

Allika sõnul sai erinevaid vigastusi lausa 16 inimest. Ta süüdistab juhtunus laeva pealikut, kes oleks pidanud õppuse katkestama.

„Evakueerimissüsteem ei toiminud nii nagu peab,“ ütles allikas.

Eckerö Line korraldab asjasse puutuvatele meeskonnaliikmetele MES-i õppusi võimude nõuete järgi igal teisel aastal. Teisipäevased õppused korraldati koostöös Soome ja Eesti meresõiduvõimude ning päästesüsteemi tootjaga.

Finlandia on Eckerö Line'i uus laev, mis alustab liiklemist 31. detsembril. Ta vahetab Tallinna ja Helsingi vahelises liikluses välja Eckerö Line'i legendaarse parvlaeva Nordlandia. Eelkäijast suuremal ja kiiremal Finlandial on ruumi enam kui 2000 reisijale ja 650 sõidukile.