Paari päeva eest saatis Transpordi Ametiühingu esimees Üllar Kallas Terviseametile pöördumise: palun andke bussiettevõtetele täiendavad juhised, et desinfitseerimist viiksid läbi ainult selleks spetsiaalse väljaõppe saanud ja kaitsevarustusega varustatud isikud, et seda ei peaks tegema kõrgemasse vanusegruppi kuuluvad bussijuhid oma puhkepauside ajal.

Kallase väitel on kolmveerand kõikidest bussijuhtidest vanuseklassis 51 pluss, mistõttu on koroonapisikuga kokkupuude nende jaoks ka ohtlikum.

Kuidas on lugu pealinnas ühistransporti pakkuvas ettevõttes? Kas ja kuidas nemad oma töötajaid ning sõidulisi kaitsevad?

Muutused, muutused, muutused

Kujundamaks tiheda läbikäiguga liiklusvahendeid nii töötajate kui klientide tervise suhtes ohutumaks, on Tallinna Linnatransport AS võtnud päevakorda nii mõningadki seni kasutust mitte näinud meetmed.

Esiteks on ettevõte jaganud oma töötajate seas laiali infomaterjale, kus haritakse lugejat nii hügieeni kui ka korduma kippuvate küsimuste vallas. Tungivalt on soovitatud jääda koju töötajatel, kel ilmnevad ükstapuha, millised viirusega kattuvad haigusnähud. Lisaks ilmestavad ühistranspordisõidukite interjööri viirusepuhanguteemalised kleepsud, informeerimaks efektiivsemalt igapäevaseid reisilisi.

Lisaks puhumisele ka termomeeter kaenla alla?

Kui hommikud on töölistele alanud juba pikemat aega igal hommikul arstliku kontrolliga, siis erinevalt senisest põhieesmärgist - tuvastada veres alkoholisisaldust - pannakse Boroditši sõnutsi lisatähelepanu üldtervislikele sümptomitele. "Õnneks palju inimesi pole siiani koju saatma pidanud," nentis TLT juht uue meetme kasutuselevõtust pajatades.

Sõidukites on loodud bussijuhtide kaitseks eraldi piiratud alad - töötaja ja klientide vahele jääb mitmemeetrine sanitaar- ja ohutsoon, mis vähendab sõidukijuhi kokkupuudet transporti väisavate inimestega. Esiuksest sõidukisse sisenemine pole enam võimalik.

Boroditš märkis ka seda, et töötajatele on tagatud võimalikult palju variante hügieeni hoidmiseks - olgu selleks seep ja vesi või antiseptik.

Uued meetmed sanitaarsust tagades

Busside puhastamise kord on samaviisi uuenenud: lisaks tavapärasele õhtusele puhastusprotseduurile on lisandunud rohkem desinfitseerimisaineid ja -tehnikaid.

"Sõiduk täidetakse aurusti kaudu desinfitseerimisainega, millega puhastatakse kõikvõimalikke osi, mille pinnalt võimalik nakkusi saada," kirjeldas TLT juht üht osa muutunud tavatoimingust. Desinfitseerimine leiab aset mitu korda päevas - ettevõte on korraldanud mobiilsed brigaadid, mis puhastavad ühistransporti täiendavalt ka valgete tundide jooksul.

Karantiin on oluliselt vähendanud igapäevast kliendimahtu - koolid on kinni ning vanemad inimesed istuvad riskantse haiguse hirmus kodus.

"Sõitjate arv on oluliselt langenud ühistranspordis, kasutamine pole nii intensiivne. Inimeste vahel on mitmemeetrised tsoonid ja julgen väita, et sõit on sama ohutu kui poeskäimine. Muidugi muus osas saavad teadlased kommenteerida," lisas Boroditš lõpetuseks.

Kui soovite teada, milline protsess täpsemalt välja näeb, visake pilk peale TLT postitatud videole!