Bemise uurimislaeva One Eagle ööl vastu teisipäeva assisteerima asunud Saksa puksiir Bulk lasi laevavraki kohal vette külgvaatesonari, mis kadus uurimistöö käigus, ütles Eesti piirivalve pressiesindaja viitega sukeldumist jälgivale Eesti piirivalveohvitserile.

Esimene ebaõnnestumine tabas Bemise ekspeditsiooni teisipäeval, mil planeeritud sukeldumine tuli mõni tund edasi lükata, kuna laine tõukas ühe ilma maskita tuukri paadist vette.

Kolmapäeval pidi Bemis sukeldumise edasi lükkama tugeva tuule ja kõrge laine tõttu.

Kahe ekspeditsioonipäeva jooksul on seitse Bemise tuukrit teinud vaid ühe laskumise Estonia vrakile — teisipäeva õhtul. Tuukrid saavad ühe sukeldumise ajal Estonia vrakil töötada umbes 20 minutit. Vrakki uurivad korraga viis tuukrit, kaks sukeldujat julgustavad ülejäänuid. Koos laskumise ja tõusuga võtab üks sukeldumine aega umbes kolm tundi.

Tuukrid teevad laevavrakil ka videoülesvõtteid ning püüavad leida Estonia keres kunagisest veepiirist allpool auku, mida Bemis peab laevahuku tegelikuks põhjuseks.

Bemise laeva One Eagle pardal on kokku 34 ekspeditsiooniga seotud inimest, neist ükski ei ole mõne sellise riigi kodanik, kes on ühinenud Estonia vraki puutumatuse kokkuleppega.

Ööl vastu teisipäeva One Eagle’ga ühinenud Saksa puksiiri Bulk pardal on seitse Saksa kodanikku, nende hulgas Saksa telejaama filmirühm.

One Eagle’i läheduses on Soome merevalvelaev ja Rootsi rannavalvelaev, kes jälgivad tuukriekspeditsiooni. Eesti saatis Soome piirivalve patrull-laeva Telkkä pardale kaks piirivalveohvitseri, kes jälgivad samuti Bemise ekspeditsiooni kulgu.

72-aastane ameeriklane Gregg Bemis põhjendab uut tuukriekspeditsiooni reisiparvlaeva Estonia vrakile vajadusega uurida uuesti 852 inimese elu nõudnud laevaõnnetuse põhjusi. Bemis on teatanud, et kahtleb Estonia hukku uurinud rahvusvahelise komisjoni järeldustes ning soovib tuukriekspeditsiooni abil kontrollida ka teisi laevahuku versioone.

Bemise organiseeritud ekspeditsioon kavatseb teha Estonia vrakil ka filmi, mida kavatseb koos Saksa teleajakirjaniku Jutta Rabega maha müüa eri riikide valitud telekanalitele.

Ametliku versiooni kohaselt hukkus Estonia 1994. aasta 28. septembri öösel teel Tallinnast Stockholmi tormise ilma, suure kiiruse ja vööriluugi konstruktsioonivea tõttu. Uurimiskomisjoni aruandes kahtlejad väidavad, et laeva võis uputada pommiplahvatus või auk allpool veepiiri.

Esimese tuukriekspeditsiooni Estonia vrakile korraldas Rootsi tellimusel Norra firma Rockwater 1994. aasta detsembris, toona töötasid tuukrid laevavrakis üle 60 tunni, neid juhendasid Rootsi kriminaalpolitsei ja veeteede ameti asjatundjad.