Autode liisimise ideele tuli Reformierakond?

 (84)
Toompea loss
Postimees/Scanpix

Kevadel ametiautodest ilma jäänud reformierakondlaste Siim Kallase, Märt Raski, Jürgen Ligi ja Rein Aidma automured lahendas Riigikogu juhatuse esimehe otsus.

Riigikogu eelmine juhatus võttis 4. märtsil, päev pärast valimisi, vastu otsuse, mis võimaldab saadikutele esinduskulude eest autoliisimist. Otsus avaldati ka Riigi Teatajas.

Saadikute kuluhüvitiste aruannetest selgub, et esimeste rahva kulul autoliisijate — Reformierakonna juhtfiguuride Siim Kallase, Märt Raski, Jürgen Ligi, Väino Linde ja Rein Aidma esimesed liisingumaksed tasus Riigikogu kantselei juba 1. mail.

Tundmatuks jääda sooviv poliitik väitis SL Õhtulehele, et autoliisimise tegi võimalikuks parteikaaslaste surve parlamendi tolleaegsele reformierakondlasest esimehele Toomas Savile. Varem ministritoolil ja ametiautos istunud meestel oli parlamendisaali taandudes hädasti vaja sõiduvahendeid ning Savi võimuses oli nende mure murda.

Parlamendi aseesimeestel pole tahtmist 4. märtsi otsust meenutada. Riigikogu üks tolleaegne aseesimees, Peeter Kreitzberg ütleb, et tema niisugust otsust ei mäleta, ja teine aseesimees Tunne Kelam keeldub küsimustele vastamast.

Reformierakondlane Jürgen Ligi vormistas oma mahtuniversaali Volkswagen Sharan kasutusrendi esinduskulude arvele aprillis. “Ei usu, et just meie otsa lahti tegime. Noh, seda ei saa välistada, aga ma pole seda uurinud,” ütles Ligi.

“Kallas ja Rask olid varem valitsuses ja Aidma maavanem, mistõttu nende automure oli aprillis-mais kõige suurem. Uued riigikogu liikmed said instruktsiooni, kuidas oma autosõite ja muid kulusid katta. Kel oli liising varem tehtud, alustas ka arvete esitamisega varem. Kel veel polnud, see sai liisida,” ütles Ligi.