See polnud sugugi ainus liin, mis Saue elanike hommikuplaanid sassi lõi. Saue arendusosakonna juhataja Indrek Eensaar ütles, et esialgse info kohaselt teatati nende vallas bussiliinide anomaaliast vähemalt kahe liini kohta.

Väljumata jätsid kell 7.30 Kindluse peatusest sõitu alustama pidanud S3, mis alustab marsruuti Kiialt, ja hommikul Kiisalt läbi Maidla Ääsmäe poole suunduma pidanud S10. "Täna kell 7.43 seisid lapsed nõutu näoga peatuses, bussist polnud jälgegi," kirjeldas üks mööda sõitnud kohalik.

Eensaar ütles Delfile, et vallale ei ole ATKO veel selgitusi jaganud. Samuti pole sajaprotsendilise kindlusega teada, kas lapsed peavad koolist koju samuti omapäi tee leidma.

Üks lapsevanem näiteks ütles, et bussiliinide dispetšer olevat bussi väljumise tõenäosust hinnanud 95%. Eensaar avaldas lootust, et pärastlõunased bussid siiski sõidavad.

ATKO Transport OÜ teenindab Saue valla siseliine eilsest saadik. Põhja-Eesti ühistranspordikeskus teatas küll augusti algul, et lõpetab koostöö ATKO Liinid OÜ-ga, ent Sauel hanke võitnud ATKO Transport OÜ paistis ühistranspordikeskusele küllap usaldusväärsemana.

Sotsiaalmeediagrupis StoppAtko teatati täna hommikul ka Suurupist väljumata jäänud ja kell 6.38 Ranna teel peatuma pidanud buss number 129 ei saabunud. Samuti jättis väljumata Loolt kell 8.25 väljuma pidanud buss 106A.

ATKO-lt ei olnud võimalik enne uudise avaldamist antud väljumata jätmise kohta selgitusi saada.

ATKO-t saadavad probleemid

Bussifirma ATKO, mille osas käib haldusmenetlus, on kurikuulsust kogunud pikka aega kestnud probleemidega. Ka tänavu on nimekiri pikk.

Juulis kloogaranna maanteel juhtunud liiklusõnnetuse põhjustas ATKO bussijuht, kes sõitis tähelepanematusest otsa tee ääres seisnud veokile. Õnnetuses sai kannatada 26 inimest.

Tänavu mai algul jäi Keilas vahele ATKO bussijuht, kes oli töö ajal purupurjus. Bussis viibis sõiduki peatamise hetkel 20 inimest. Kahtlase sõidustiiliga juhist teatasid nii bussis viibinud reisija kui ka kaasliikleja, kes nägi, et bussijuht eiras punast foorituld.

Mai lõpus karistas Harju maakohus kümne arestipäevaga juhikaardita ATKO bussijuhti, kes ei kasutanud kohustuslikku sõidumeerikut ega olnud läbinud vajalikku autojuhi ameti- ja täiendkoolitust.

Väärteomenetluse raames selgus, et meest on ka varasemalt erinevate süütegude eest karistatud.

Tänavu aasta alguses tuli Harku vallas reidi käigus ilmsiks, et suur osa ATKO koolibussidest ei vasta nõuetele. Lapsi vedanud sõidukitel olid kas siledaks kulunud rehvid, vigane pidurisüsteem, katkised turvavööd või avanematu avariisüsteem.

Teada on, et teisedki ATKO bussid vajusid talvel mitmel juhul kraavi. Toona toodi põhjuseks kehvad ja libedad teeolud.

ATKO on sel aastal silma paistnud ka erinevate rikkumistega, nagu pikad hilinemised ja väljumiste ärajäämised.

Põhja-Eesti ühistranspordikeskus (ÜTK) otsustas mitmete rikkumiste tõttu bussifirmaga ennetähtaegselt liinilepingu lõpetada nii et ATKO ei teenindaks enam Harku valla ja Harjumaa läänesuuna bussiliine.

ÜTK-l oli pretensioone lepingute täitmise osas ka Keila valla, Jõelähtme valla ning ka Kose valla suunal.

Ettevõtte sõnul ei ole ATKO vaatamata lepingurikkumistele järgenud sanktsioonidele ja korduvatele pretensioonidele rakendanud efektiivseid meetmeid oma lepingulise soorituse kvaliteedi parandamiseks.

Raskete rikkumiste tõttu algatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium aasta alguses ATKO osas haldusmenetluse. Kuigi menetlusest täpsemalt rääkida ei saa, ütles ministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhtivspetsialist Eda Rembel, et seesuguste rikkumiste alla lähevad näiteks juhi sõidu- ja puhkeaja rikkumised ning kui ettevõtja või bussijuht laseb kehvas seisus sõiduki liinile.

Haldusmenetlus võib päädida bussifirma tegevusloa peatamise või kehtetuks tunnistamisega.