Kampaania, mille raames jagatakse teavet, kuidas ohutult internetis ostelda, kestab 23. märtsini ning kampaaniaga tähistatakse Eestis ka 15. märtsil toimuvat rahvusvahelist tarbija õiguste päeva, teatas amet.

Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Vaksmaa kinnitas, et kahjuks näitab tarbijakaitseameti ning ameti koosseisus tegutseva ning ülepiiriliste ostudega seotud tarbijakaebusi lahendava Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse tööpraktika, et järjest rohkem tuleb inimestel Internetis sooritatud tehingutes pettuda.

„Peamiseks probleemiks, millega tarbijad internetist kaupu ostes on kokku puutunud, on see, et kaupleja ei toimeta tarbijani tellitud kaupa ning ei tagasta ka tasutud raha. Selliseid kaebusi on tarbijakaitseametis tulnud viimase aasta jooksul lahendada ligi 200. See on väga suur arv ning probleem puudutab nii kodumaiseid kui ka teistes Euroopa Liidu liikmesriikides tegutsevaid kauplejaid, kes on jätnud Eesti tarbijate nõuded rahuldamata.”

Näiteks on paljudele tarbijatele valmistanud peavalu ostude sooritamine veebikaubamajadest, mis asuvad aadressidel — www.tsiigu.ee, www.dvdmedia.ee, www.webcom.ee ning www.ismart.ee.

Peamiseks reegliks interneti-ostude puhul kogu Euroopa Liidus on tarbija õigus vähemalt seitsme päeva jooksul ostetud kaubast loobuda ning kogu tasutud raha tagasi saada. Osades riikides nagu Eesti, Soome, Rootsi, Saksamaa jt, on ostust loobumiseks seadustega ette nähtud ka pikem aeg ehk 14 päeva. Kampaaniat puudutav teave ning tarbijatele suunatud nõuanded on üleval tarbijakaitseameti Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse koduleheküljel www.consumer.ee. Lisaks hõlmab teavituskampaania tänavareklaami neljas Eesti linnas (Tallinn, Tartu, Narva, Pärnu) ning interneti-reklaami. Kampaaniat finantseerivad tarbijakaitseamet ja Euroopa Komisjon.