"Tänases Eesti Ekspressis ilmunud Kirsti Vainküla artikkel "Alatu toidulisandiäri käib hirmu najal" paljastus oli apteekrite jaoks jahmatamapanev. On alatu, kui ilma igasuguse meditsiinilise hariduseta inimesed panevad valge kitli selga ja lasevad inimestel arvata, et tegemist on apteekrite või arstidega." rõhutas EAÜ juhatuse liige Kristiina Sepp.

Tegemist on kaubanduskeskuste koridorides tegutsevate toidulisanditega kauplejatega, kes püüavad inimestele müüa toidulisandeid ebaõigete vereanalüüsi tulemustega manipuleerides.

"Tagamaks kvaliteetset tervishoiumonitooringut, tuleb luua selge üleriigiline süsteem ning tagada range järelevalve kuritarvituste suhtes," lisas ta.

Ühendus leiab, et esmast tervisealast nõustamist peaksid pakkuma meditsiinialase haridusega inimesed ning seda tuleks teha kvaliteetselt ja kontrollitult.

"Näiteks Eesti apteekide ühenduse ja Eesti apteekrite liidu eestvedamisel on valminud kvaliteedijuhis, mis sõnastab kaasaegse apteegiteenuse põhimõtted ning määratleb selged kriteeriumid apteegiteenuse kvaliteedi hindamiseks, et tõhustada farmaatsiaeriala eneseregulatsiooni Eestis," rääkis Kristiina Sepp.

Muu hulgas sisaldab kvaliteedijuhis tema sõnul apteegi lisateenuste, näiteks vererõhu, veresuhkru ja üldkolesterooli taset mõõtvate kiirtestide korraldust – selleks, et testid usaldusväärse tulemuse annaksid, tuleb neid teha kindlate reeglite järgi ja õigete vahenditega.

Kristiina Sepa sõnul on positiivne, et inimesed tunnevad üha enam huvi oma tervisliku seisundi vastu. "Püüame apteekides arendada teenuseid, et vähendada perearstide ja -õdede koormust ning leida üles patsiendid, kel on nende endi teadmata välja kujunemas kõrgvererõhutõbi või diabeet ning suunata nad perearsti vastuvõtule varem kui see muidu oleks juhtunud," rääkis Kristiina Sepp.

"Inimeste pidev ja püsiv huvi oma tervisliku seisundi suhtes ja soov saada sellega seotult nõustamist ja tagasisidet, on üha kasvav ja iseenesest väga positiivne. On kahju, et seda kurjasti ära kasutatakse."

Eesti Ekspress kirjeldas, kuidas Tallinna kaubanduskeskustes tegutsevad firmad, kelle võetud vereanalüüsid ei vasta tõele. Analüüsida kehvad tulemused lasevad neil ärahirmutatud klientidele toidulisandeid pähe määrida. Eksperimendi teinud ajakirjanik kirjeldab, kuidas vaid paari tunni jooksul olid erinevates keskustes võetud näidud väga erinevad.