Ansip ütles "Aktuaalsele kaamerale" antud intervjuus, et praegune olukord, mil rahulolematu rahvas on tulnud tänavale, pole kriisi hetk. "Kriis on kestnud 2007. aastast alates, see pole kriisi hetk, sest kriis on kestnud juba pikalt. Loomulik, et inimeste kannatus võib katkeda," rääkis Ansip.

Ta ütles, et inimeste tunded on vastakad ning ta mõistab õpetajate muret. "Tänu õpetajate streigile on üldsus aga mõistnud haridusreformi vajalikkust," lisas peaminister.

"Kuid ma ei mõista ametiühingute keskliidu ja transporditöötajate ametiühingu nõuet peatada kollektiivlepinguseaduse muutmise menetlus riigikogus," lausus peaminister.

Tema sõnul tuleb kollektiivlepinguseadust muuta seetõttu, et õiguskantsleri hinnangul on see vastuolus põhiseadusega, ning väide, et pärast muutusi saab töötajaid päevapealt lahti lasta, on eksitav ja vale.

Küsimusele, kuidas ta kommenteerib seda, et esmakordselt tema valitsemisperioodi jooksul on koalitsiooni toetus langenud madalamale opositsiooni omast ning kas ta mõistab inimeste ootust, vastas Ansip: "Ei saa soovida seda, et asuksime samale teele, kuhu on sattunud eksistentsi ääre peale sattunud riigid."

Ansipi hinnangul ei saa teda nimetada Kreeka peaministriks, sest Eesti pole praeguseks anndud Kreekale ühtegi senti - on vaid nõustutud garanteerima Kreeka laene.

Peaminister eitas kindlalt, nagu oleks plaanis läbi viia valitsusremonti ja ministrite vangerdused. "Need kuuldused ei vasta tõele, valitsusremonti ei tule," ütles ta.

Reformierakonna toetus on viimaste uuringute järgi sama suur, kui see oli pärast valimisi, kommenteeris Ansip koalitsiooni toetuse vähenemist.

Haridusreform tuleb läbi viia, rõhutas peaminister. Hariduskulude osa on 7 protsenti sisemajanduse kogutoodangust ning pole õigust oodata, et õpetajate palk tõuseb politseinike, päästjate ja pensionäride arvelt.

"Raha ei ole? Raha tuleb," sõnas ta. Eesti majandus on kõige kiiremini kasvav majandus Euroopa Liidus ning jut majanduskasv toobki palgalisa. Praegust koolivõrku aga me ülal pidada ei suuda, ütles peaminister.