Üksiksõiduki kinnitus tähendab, et riiklik kinnitus omistatakse igale sõidukile eraldi. Seega iga sõiduk peab läbima üksiksõiduki kinnituse protseduuri täies mahus, vaatamata sellele, et mõni sarnane sõiduk on juba liikluses kasutuses.

Üksiksõiduki kinnituse rakendamine lihtsustab väljaspool Euroopa Liitu toodetud sõidukite nõuetele vastavuse kontrolli, sest sõiduki nõuetele vastavust on võimalik hinnata peale sertifikaatide ka teiste dokumentide alusel ning sõiduki vastavuse kontrollimisega, selgitas autoregistrikeskuse (ARK) esindaja.

See tähendab, et Eestis saab arvele võtta ka Ameerika Ühendriikides toodetud autosid, mis on mõeldud koduturule, mitte müümiseks Euroopasse.

Sõidukile üksikkinnituse omistamiseks peab omanik kõigepealt esitama ARK-i tehnoosakonnale avalduse, vajalikud sertifikaadid või muud nõutavad kinnitused, mis tõendavad sõiduki vastavust müra ja heitgaaside piirväärtusele.

Määruse muudatus annab võimaluse tunnustada EL-i liikmesriikide riiklike üksiksõidukite kinnitusi osas, mis vastavad Eestis kehtivatele nõuetele.

Üksiksõiduki kinnitust on võimalik omistada väljastpoolt EL-i liikmesriike Eestisse ümberasuja sõidukile, millele on antud tollisoodustust või EL-i liikmesriigist alaliselt Eestisse elama asuja sõidukile, pärandvarana saadud sõidukile, politsei või muu julgeolekuasutuse sihtotstarbelistele sõidukitele, välisriikide diplomaatiliste esinduste ja nende töötajate omanduses või valduses olevatele sõidukitele, treening- või võistlusperioodil liikluses kasutatavatele kiirusvõistlustel osalevatele sõidukitele ning näitustel, katsetustel või esitlustel osalevatele sõidukitele.

Jõustuva majandus- ja kommunikatsiooniministri määruse järgi peavad kehtivat riiklikku tüübikinnitust omama kõik alates 1998. aasta 1. jaanuarist esimest korda kasutusele võetud liiklusregistrisse kantavad sõidukid. Seni oli see kohustus alates 1994. aasta algusest registreeritud autodel.

See muudatus võimaldab 1994.-1997. aasta sõidukeid kanda liiklusregistrisse ilma tüübikinnituseks vajalike dokumente esitamata tingimusel, et need sõidukid vastavad Eestis sõidukitele kehtestatud tehnonõuetele.

“Eeskiri võimaldab Eestil tunnustada ka teiste EL-i liikmesmaade riiklike üksiksõidukite kinnitusi, kui sõidukid vastavad Eestis kehtivatele nõuetele,” ütles ARK-i direktori asetäitja tehno- ja registreerimise alal Rein Einer.