Ämari Lennubaasi renoveerimis- ja ehitustööd jätkuvad planeeritavas mahus: 2008. aasta sügisel Lennubaasile üle varustusladu ning katlamaja, tänavu detsembriks saab valmis lennukite hooldusangaar koos vajalike perroonidega. Suurimaks ja mahukaimaks osaks kogu projektis on lennuvälja liiklusala ehitus, mille tööd lõpevad 2010. aasta sügiseks – selleks ajaks valmib uus 2750 meetri pikkune lennurada, valgussüsteem, perroonid ning ruleerimisteed, teatas kaitseministeeriumi pressiesindaja.

Välja on kuulutatud ka kütuserajatise ning administratiivala ehitushanked. Ämari ehitusprojekti teostamiseks korraldab tellija avatud rahvusvahelised hanked, mis viiakse läbi vastavalt NATO sellekohastele protseduuridele ning mis seni on olnud Eesti ettevõtetele edukad.

Tänasel päeval on lepinguid sõlmitud 15 äriühinguga, millest 13 on Eesti ettevõtted. Lennubaasi liiklusala ehitustööde hanke võitis AS Merko Ehitus ning hooldusala projekte teostab AS Koger&Partnerid. Igapäevaselt on lennuvälja erinevatel infrastruktuuriobjektidel tööl kuni 180 inimest.

Ämari lennubaasi renoveerimine jõuab praeguste plaanide kohaselt lõpule 2011. aastal ja on mõeldud vastu võtma transpordilennukeid ja tegutsema õhuturvet teostavate hävituslennukite baasina. Samas annab NATO infrastruktuuri olemasolu uutes liikmesriikides tugeva sõnumi kollektiivse kaitse toimimisest ning näitab NATO kohalolekut.

Ämari lennubaasi renoveerimine Eesti ja NATO ühisel rahastamisel on esimeseks suuremahuliseks NATO julgeolekuinvesteeringuks Eestis. NATO infrastruktuuri-alaste projektide rahastamine toimub NATO julgeolekuinvesteeringute programmi (NATO Security Investment Program - NSIP) kaudu. NATO auditeerib hoolikalt kõikide investeeringute vastavust NSIP nõuetele sh projektide vastavust ehitustehnilistele nõuetele ja kriteeriumitele ning hankeprotseduuride vastavust NATO poolt seatud reeglitele.

Kokku läheb Ämari lennubaasi rekonstrueerimine maksma 1,3 miljardit krooni, NATO panus moodustab sellest 500 miljonit krooni.